Csendes Percek június 4.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2009. Jún. 4., Cs, 03:41:02 CEST

                      2009. június 4. csütörtök

Jn 12,44-50.

44 Jézus felemelve a hangját ezt mondta: "Aki hisz énbennem, az nem
énbennem hisz, hanem abban, aki elküldött engem; 45 és aki lát engem,
az azt látja, aki elküldött engem. 46 Én világosságul jöttem a világba,
hogy aki hisz énbennem, ne maradjon a sötétségben. 47 Ha valaki hallja
az én beszédeimet, és nem tartja meg azokat, én nem ítélem el azt; mert
nem azért jöttem, hogy elítéljem a világot, hanem azért, hogy
megmentsem. 48 Aki elvet engem, és nem fogadja el az én beszédeimet,
annak van ítélő bírája: az az ige, amelyet szóltam, az ítéli el őt az
utolsó napon. 49 Mert én nem magamtól szóltam, hanem aki elküldött
engem, maga az Atya parancsolta meg nekem, hogy mit mondjak, és mit
beszéljek. 50 Én pedig tudom, hogy az ő parancsolata örök élet. Amit
tehát én mondok, úgy hirdetem, ahogyan az Atya mondta nekem."

                          ÉLET VAGY HALÁL?

Előtökbe adtam az életet és a halált, az áldást és az átkot. Válaszd
hát az életet, hogy élhess te és utódaid is! (5Móz 30,19)

Nemrégiben kihasználhattam volna egy bolt hibáját, hogy elfogadok két
széket a megvásárolt egy helyett. Csábító volt. Tudtam volna használni
még egy széket, ráadásul a szállító örömmel nálam hagyta volna. De épp
aznap reggel olvastam a fönti igét, és eltűnődtem az élet és halál
közötti választáson.
Korábban csodálkoztam, miért mondott Isten egy olyannyira nyilvánvaló
dolgot. Ki választaná élet helyett a halált, vagy áldás helyett az
átkot? De amit akkor nem fedeztem még fel, az az erkölcsi rossz és a
lélek halála közötti kapcsolat volt. Azt hiszem, valami meghal bennünk,
amikor erkölcstelen, tisztességtelen döntést hozunk. Talán abban a
percben nem is vagyunk ennek tudatában, de végül kevesebb örömöt,
békét, reményt, hitet érzünk. Valami kis súly rátelepszik a lelkünkre.
Isten mindig azt kéri, hogy tegyük azt, ami jó nekünk. Amikor a jót
választjuk, ezzel az életet választjuk; amikor a rosszat, akkor a
halált. Néha az Istennek való engedelmesség látszólag jó lehetőségektől
tart vissza minket. De végső soron ez az engedelmesség vezet az
élethez. És ezt a választást megéri komolyan mérlegelni.

Imádság: Urunk, segíts a mindennapi helyzetekben neked tetsző
döntéseket hoznunk. Ámen.

Az Istennek való engedelmesség út a bővölködő élethez.
Mary Manson (Ontario, Kanada)

IMÁDKOZZUNK A VEZETŐK ETIKUS DÖNTÉSEIÉRT!