Csendes Percek július 16.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2009. Júl. 16., Cs, 03:41:02 CEST

                      2009. július 16. csütörtök

Mk 6,45-51.

45 Ekkor Jézus azonnal arra kényszerítette tanítványait, hogy
szálljanak hajóba, és menjenek át előre a túlsó partra Bétsaida felé,
amíg ő elbocsátja a sokaságot. 46 De miután elbúcsúzott tőlük, felment
a hegyre imádkozni. 47 Amikor beesteledett, a hajó a tenger közepén
volt, ő pedig a parton egyedül. 48 Amikor meglátta, hogy mennyire
küszködnek az evezéssel, mert ellenszelük van, a negyedik éjszakai
őrváltás idején a tengeren járva közeledett feléjük, és el akart menni
mellettük. 49 Amikor meglátták őt, amint a tengeren jár, azt hitték,
hogy kísértet, és felkiáltottak. 50 Mindnyájan látták ugyanis, és
megrettentek. Ő azonban azonnal megszólította őket, és ezt mondta
nekik: "Bízzatok, én vagyok, ne féljetek!" 51 Ekkor beszállt hozzájuk a
hajóba, és elült a szél, ők pedig szerfölött csodálkoztak magukban.

                           "NE FÉLJETEK!"

Bízzatok, én vagyok, ne féljetek! (Mk 6,50)

Számomra a világ egy félelmetes hely. A rendőrségi statisztikák szerint
a bűnözés csökken, de én nem ezt tapasztalom. Amikor már kezdeném
biztonságban érezni magam, újabb merényletekről hallok. Az egészségem
és az anyagi problémák folyamatosan nyugtalanítanak, és mindezek
tetejébe még a mi államunkban évenként tornádóveszéllyel kell
szembenéznünk.
A bibliai időkben is hasonló gondokkal küzdöttek az emberek, beleértve
a természeti veszélyeket. Amikor egyszer Jézus otthagyta a
tanítványokat, és felment a hegyre imádkozni, egy viharos időben
kellett áthajózniuk a tengeren. Miközben próbáltak a széllel szemben
evezni, Jézus a tengeren járva közeledett hozzájuk. Amikor
felkiáltottak, mert azt hitték, hogy kísértet, Jézus szólt nekik, hogy
ne féljenek. Ahogy beszállt hozzájuk a hajóba, azonnal elállt a vihar.
Nekem is szükségem van arra, hogy mindig halljam szívemben a szavakat:
"Ne félj!". Csak az Úr Jézus kegyelme, szeretete és hatalma vezethet át
a félelem időszakán. Ha tudjuk, hogy ő jelen van, és soha nem hagy el,
képesek vagyunk szembenézni az élet félelmetes pillanataival. Mert
történjen bármi, biztonságban vagyunk Krisztusnál, erősségünknél.

Imádság: Urunk, az élet nagyon ijesztő tud lenni. Légy te a mi
erősségünk, mondd nekünk is, hogy "ne féljetek", hogy lecsendesedjen a
szívünk. Ámen.

Felismerem-e Krisztust, ha tombol a vihar körülöttem?
Willard Stringham (Kansas, USA)

IMÁDKOZZUNK A TENGERÉSZEKÉRT!