Csendes Percek július 8.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2009. Júl. 8., Sze, 03:41:02 CEST

                        2009. július 8. szerda

Ézs 40,28-31.

28 Hát nem tudod, vagy nem hallottad, hogy örökkévaló Isten az ÚR? Ő a
földkerekség teremtője, nem fárad el, és nem lankad el, értelme
kifürkészhetetlen.
29 Erőt ad a megfáradtnak, és az erőtlent nagyon erőssé teszi.
30 Elfáradnak és ellankadnak az ifjak, még a legkiválóbbak is
megbotlanak.
31 De akik az ÚRban bíznak, erejük megújul, szárnyra kelnek, mint a
sasok, futnak, és nem lankadnak meg, járnak, és nem fáradnak el.

                          LELKI EGYENSÚLY

Jézus így szólt hozzájuk: "Jöjjetek velem csak ti magatok egy lakatlan
helyre, és pihenjetek meg egy kissé." Mert olyan sokan voltak, akik
odaérkeztek, és akik elindultak, hogy még enni sem volt idejük. (Mk
6,31b-32)

Azon kapom magam, hogy nyugdíjasként teljes állású önkéntes vagyok.
Miközben az önkéntes munka nagyon meggazdagítja az embert, néha mégis
fárasztó és megterhelő. Egyik nap egy barátom aggódva figyelmeztetett,
hogy túlterhelem magam. Elgondolkodtam. Miért csinálom ezt a munkát?
Azért, mert nem tudok nemet mondani? Vagy a szívem mélyén igénylem,
hogy szükség legyen rám, és elismerjenek? Csak azért szolgálok, hogy
mások elismerését kivívjam?
Azóta megtanultam kicsit visszahúzódni, és több időt tölteni
imádságban. Azáltal, hogy benső énemről nem vettem tudomást, lelkileg
kiegyensúlyozatlanná váltam. Miközben másokat szolgáltam és
buzgólkodtam, figyelmen kívül hagytam az Úr erejét és iránymutatását.
Elfelejtettem, amit Jézus mond: Nélkülem semmit sem tudtok cselekedni.
(Jn 15,5)
Senki sem érezte jobban a kényszert, hogy másokért éljen, mint Jézus. A
tömeg nem hagyta nyugton. Így szükségessé vált, még az ő számára is,
hogy egy időre visszahúzódjon és erőért, bölcsességért imádkozzon a
mások szolgálatában végzett munkájáért. Ne érjük be mi sem kevesebbel!

Imádság: Istenem, emlékeztess, hogy naponta megpihenjek, és ezáltal
lelkem megújuljon benned. Ámen.

Lelki egyensúlyra van szükségem az önkéntes szolgálathoz.
Donald Joiner (Észak-Karolina, USA)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIK TÚLTERHELTEK!