Csendes Percek január 16.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2009. Jan. 16., P, 03:41:02 CET

                       2009. január 16. péntek

Jak 3,13-17.

13 Kicsoda bölcs és értelmes közöttetek? Mutassa meg a magatartásával,
hogy mindent bölcs szelídséggel tesz! 14 Ha pedig keserű irigység és
viszálykodás van a szívetekben, ne kérkedjetek, és ne hazudjatok az
igazsággal szemben. 15 Ez a bölcsesség nem felülről jön, hanem földi,
testi és ördögi. 16 Mert ahol irigység van, és viszálykodás, ott
zűrzavar és mindenféle gonosz tett található. 17 A felülről való
bölcsesség először is tiszta, azután békeszerető, méltányos,
engedékeny, irgalommal és jó gyümölcsökkel teljes, nem részrehajló és
nem képmutató. 18 Az igazság gyümölcse békességben vettetik el azoknak,
akik békességet teremtenek.

                        A BÖLCSESSÉG KEZDETE

Legyünk hálásak és azzal szolgáljunk Istennek tetsző módon:
tisztelettel és félelemmel. (Zsid 12,28)

Gyermekkoromban nagyon szerettem a Salamon király álmáról szóló
történetet (1Kir 3,4-15). Uralkodása kezdetén megjelent az Úr
Salamonnak álmában, és azt mondta, hogy kérhet bármit, amit csak akar.
Salamon pedig gazdagság helyett bölcsességet kért. Ez a választás
lenyűgözött. Elhatároztam, hogy ha Isten nekem is ad egy ilyen álmot,
én is bölcsességet kérek.
Később, amikor már felnőttként olvastam újra a történetet, meglepődve
fedeztem fel, hogy Salamon valójában nem is kifejezetten bölcsességet
kért, hanem engedelmes szívet, hogy különbséget tudjon tenni jó és
rossz között (1Kir 3,9). Bár még mindig bölcsességre vágytam, nem
tudtam pontosan, hogy mi is az, és hogyan lehet elnyerni.
A Példabeszédekben, a bölcsesség könyvében az áll: "A bölcsesség
kezdete az Úrnak félelme" (Péld 9,10). Csak később fedeztem fel a
kapcsolatot az istenfélelem és a bölcsesség között. Megértettem, hogy
az Úr iránti tiszteletünk hogyan vezet arra, hogy bizonyos dolgokat
megtegyünk, míg másokat elkerüljünk. A Jak 3,13. szerint a bölcs ember
"mindent bölcs szelídséggel tesz". Az Úr iránti alázatos tiszteletünk
által kerülünk a helyünkre, és ez vezet minket helyes cselekedetekre.

Imádság: Istenünk, taníts minket, hogy a neked való alázatos
engedelmességünk irányíthassa cselekedeteinket. Ámen.

Ha Isten félelmében élünk, a bölcsesség útján vagyunk.
Anne Somanas (Bangkok, Thaiföld)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIK BÖLCSESSÉGRE VÁGYNAK!