Csendes Percek január 14.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2009. Jan. 14., Sze, 03:41:02 CET

                       2009. január 14. szerda

1Tim 4,6.13-16.

6 Ha ezeket tanítod a testvéreknek, jó szolgája leszel Krisztus
Jézusnak, hiszen a hit és az igaz tanítás igéivel táplálkozol, amelynek
követőjévé lettél.
13 Amíg megérkezem, legyen gondod az Írás felolvasására, az
igehirdetésre, a tanításra. 14 Ne hanyagold el a benned levő kegyelmi
ajándékot, amelyet prófécia által kaptál a vének kézrátételével. 15
Ezekkel törődj, ezekkel foglalkozz, hogy előrehaladásod nyilvánvaló
legyen mindenki előtt. 16 Legyen gondod önmagadra és a tanításra,
maradj meg ezek mellett, mert ha így cselekszel, megmented magadat is,
hallgatóidat is.

                           LELKI TÁPLÁLÉK

Mert Isten igéje élő és ható, élesebb minden kétélű kardnál, és áthatol
az elme és a lélek, az ízületek és a velők szétválásáig, és megítéli a
szív gondolatait és szándékait. (Zsid 4,12)

Mint sokan mások, az utóbbi időben én is gondosabban választom meg a
diétámat. Amikor nemrégiben láttam egy filmet a helyes táplálkozásról,
meglepve vettem tudomásul, hogy nemcsak az számít, mit eszünk, hanem az
is, hogyan. Nyálunk speciális enzimeket tartalmaz, amelyek segítik az
emésztést. Ha megfelelő rágás nélkül nyeljük le a falatot, ezek az
enzimek nem keverednek a táplálékkal, így testünk nem tudja teljes
mértékben hasznosítani az ételt.
Ahogy aznap később a Bibliát olvastam, eszembe jutott, hogy hasonló
folyamat megy végbe Isten igéjének olvasásakor. Ha rendszeresen
olvassuk az igét és elgondolkodunk a jelentésén, táplálhat bennünket,
és jótékony hatása megmarad bennünk. Elér a szívünkhöz, és Isten
megmutatkozik nekünk. Láthatjuk, mennyire felelünk meg Isten életünkkel
eltervezett céljainak, és életünk eseményei mennyire bizonyítják Isten
munkáját.
Ha Isten igéje megmarad bennünk, taníthatunk és bátoríthatunk másokat
is. Így ők is részesülhetnek a lelki táplálékból.

Imádság: Atyánk, vezess minket igéd tanulmányozásában, hogy okuljunk
belőle, és másokat is tanítsunk. Ámen.

Érezzétek, és lássátok, hogy jó az Úr! (Zsolt 34,9)
Patricia B. Sawyer (Indiana, USA)

IMÁDKOZZUNK A HITOKTATÓKÉRT!