Csendes Percek január 10.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2009. Jan. 10., Szo, 03:41:01 CET

                       2009. január 10. szombat

1Pét 2,4-10.

4 Járuljatok őhozzá, mint élő kőhöz, amelyet az emberek ugyan
megvetettek, amely azonban Isten előtt "kiválasztott és drága"; 5 ti
magatok is mint élő kövek épüljetek fel lelki házzá, szent papsággá,
hogy lelki áldozatokat ajánljatok fel, amelyek kedvesek Istennek Jézus
Krisztus által. 6 Ezért áll ez az Írásban: "Íme, leteszek Sionban egy
kiválasztott drága sarokkövet, és aki hisz benne, nem szégyenül meg". 7
Néktek, a hívőknek drága kincs; a hitetleneknek pedig az a kő, amelyet
megvetettek az építők, sarokkővé lett, 8 megütközés kövévé és
botránkozás sziklájává; azok beleütköznek, mert nem engedelmeskednek az
igének. Ők erre is rendeltettek. 9 Ti azonban választott nemzetség,
királyi papság, szent nemzet vagytok, Isten tulajdonba vett népe, hogy
hirdessétek nagy tetteit annak, aki a sötétségből az ő csodálatos
világosságára hívott el titeket; 10 akik egykor nem az ő népe voltatok,
most pedig Isten népe vagytok, akik számára nem volt irgalom, most
pedig irgalomra találtatok.

                             KI VAGYOK?

Többé tehát nem én élek, hanem a Krisztus él bennem; azt az életet
pedig, amit most testben élek, az Isten Fiában való hitben élem, aki
szeretett engem, és önmagát adta értem. (Gal 2,20)

A múltkor véletlenül kihallgattam, amint 7 éves unokám, Bree,
bemutatkozott valakinek: "Keresztyén vagyok." Milyen egyszerű és
mindent megmagyarázó leírás! Mégis legtöbben inkább a foglalkozásunk,
hobbink, iskoláink, fizikai tulajdonságaink megnevezésével írjuk le
magunkat.
A Szentírásból azonban tudjuk, hogy a hívőség nem valami bármikor
felvehető és levethető dolog, mint az időjáráshoz igazodó ruházat.
Amikor hívő emberként határozzuk meg magunkat, talán nem válik mindig
előnyünkre, de a körülményektől függetlenül hálásak lehetünk Istennek,
hogy Krisztus nevét viselhetjük. (1Pét 4,16)
Jóllehet nem élünk Krisztus földi életéhez hasonlóan bűntelen életet,
keresztyénnek lenni azt jelenti, hogy minden cselekedetünkben
folytonosan törekszünk hozzá hasonló lenni, felvenni az alázatos szolga
szerepét, aki mások testi és lelki javát munkálja. Amikor mások azt
kérdezik, kik vagyunk, - sőt akkor is, amikor magunkat vizsgáljuk -
legpontosabb válaszunk ez lehet: "Keresztyén vagyok."

Imádság: Drága Istenünk, segíts, hogy minden cselekedetünkben Jézus
Krisztushoz legyünk hasonlóak. Bocsásd meg, amikor nem gyermekeidhez
méltóan élünk. Ámen.

Hogyan tudják meg mások, hogy hívő ember vagyok-e?
Robert E. Boertien (Oregon, USA)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIK NEHEZEN KÖVETIK KRISZTUST!