Csendes Percek január 4.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2009. Jan. 4., V, 03:41:01 CET

                       2009. január 4. vasárnap

Lk 7,36-50.

36 Egy farizeus arra kérte őt, hogy egyék vele. Be is ment a farizeus
házába, és asztalhoz telepedett. 37 Egy bűnös asszony pedig, aki abban
a városban élt, megtudta, hogy asztalhoz telepedett a farizeus házában,
kenetet hozott egy alabástromtartóban. 38 Megállt mögötte a lábánál
sírva, és könnyeivel kezdte öntözni a lábát, és hajával törölte meg;
csókolgatta a lábát, és megkente kenettel. 39 Amikor pedig látta ezt az
a farizeus, aki meghívta őt, ezt mondta magában: "Ha ő volna ama
próféta, tudná, ki ez, és tudná, hogy ez az asszony, aki hozzáér:
bűnös." 40 Ekkor megszólalt Jézus, és ezt mondta neki: "Simon, van
valami mondanivalóm neked." Ő pedig így szólt: "Mester, mondd!" 41 Erre
ezt mondta Jézus: "Egy hitelezőnek volt két adósa: az egyik ötszáz
dénárral tartozott neki, a másik ötvennel. 42 Mivel nem volt miből
megadniuk, mind a kettőnek elengedte. Közülük vajon melyikük szereti őt
jobban?" 43 Simon így válaszolt: "Úgy gondolom, hogy az, akinek többet
engedett el." Ő pedig ezt mondta neki: "Helyesen ítéltél" - 44 és az
asszony felé fordulva beszélt tovább Simonhoz: "Látod, ezt az asszonyt?
Bejöttem a házadba: vizet lábamra nem adtál, ő pedig könnyeivel öntözte
lábamat, és hajával törölte meg. 45 Te nem csókoltál meg, ő pedig mióta
bejöttem, nem szűnt meg csókolni a lábamat. 46 Te nem kented meg
olajjal a fejemet, ő pedig kenettel kente meg a lábamat. 47 Ezért
mondom neked: neki sok bűne bocsáttatott meg, hiszen nagyon szeretett.
Akinek pedig kevés bocsáttatik meg, kevésbé szeret." 48 Az asszonynak
pedig ezt mondta: "Megbocsáttattak a te bűneid." 49 Az asztalnál ülők
erre kezdték kérdezgetni egymás között: "Kicsoda ez, aki a bűnöket is
megbocsátja?" 50 Ő pedig így szólt az asszonyhoz: "A te hited
megtartott téged, menj el békességgel!"

                        SZEMÜVEGELLENŐRZÉS!

Ne ítéljetek, hogy ne ítéltessetek! Mert amilyen ítélettel ítéltek,
olyannal ítéltettek; és amilyen mértékkel mértek, nektek is olyannal
mérnek. (Mt 7,1-2)

Négyéves unokám, Kevin, nagyon büszke volt új szemüvegére. Sokat
javított a látásán, úgyhogy szívesen viselte. Meglepődtem, amikor egyik
nap levette, a kezembe adta, és azt mondta: "Nem akarom hordani a
szemüveget. Semmit sem látok vele."
Ránéztem a lencsékre, és azt válaszoltam: "Persze, hogy nem látsz jól
vele. Csupa maszat. Meg kell tisztítani!"
Simon, a farizeus, a Jézus lábait megkenő asszonyra az előítélet és a
megvetés szemüvegén keresztül nézett. Ahelyett, hogy a megbocsátásból
fakadó háláját látta volna, bűnösnek, és figyelemre méltatlannak
tartotta őt. Mennyivel más szemüvegen keresztül tekintett Jézus az
asszonyra. Isten gyermekét, szerető és érző szívű nőt, nagy hitű
asszonyt látott benne.
A másik emberre aggatott címkéink és előítéleteink eltorzítják
látásunkat. Krisztus azonban azt kéri, Isten gyermekeként tekintsünk
embertársunkra. Azt várja el, inkább szeressünk, mint ítéljünk.

Imádság: Drága Jézus Krisztus, ha még az előítélet szennyezett
szemüvegén nézzük a másikat, ha még bármi miatt lenézünk valakit,
segíts, hogy hozzád hasonlóan lássunk és érezzünk: szeretettel, és
gondoskodással. Ámen.

Krisztus arra hív, hogy együttérzéssel tekintsünk egymásra.
Wilda Morris (Illinois, USA)

IMÁDKOZZUNK, HOGY NE ÍTÉLJÜNK MEG SENKIT!