Csendes Percek január 3.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2009. Jan. 3., Szo, 03:41:01 CET

                       2009. január 3. szombat

Zsolt 51,1-14.

1 A karmesternek: Dávid zsoltára,
2 abból az időből, mikor nála járt Nátán próféta, mert bement Dávid
Betsabéhoz.
3 Könyörülj rajtam kegyelmeddel, Istenem, töröld el hűtlenségemet nagy
irgalmaddal!
4 Teljesen mosd le rólam bűnömet, és vétkemtől tisztíts meg engem!
5 Mert tudom, hogy hűtlen voltam, és vétkem mindig előttem van.
6 Egyedül ellened vétkeztem, azt tettem, amit rossznak látsz. Ezért
igazad van, ha szólsz, és jogos az ítéleted.
7 Lásd, én bűnben születtem, anyám vétekben fogant engem.
8 Te pedig a szívben levő igazságot kedveled, és a bölcsesség titkaira
tanítasz engem.
9 Tisztíts meg izsóppal, és tiszta leszek, moss meg engem, és fehérebb
leszek, mint a hó.
10 Engedd, hogy vidámságot és örömöt halljak, és megújuljanak tagjaim,
amelyeket összetörtél.
11 Rejtsd el orcádat vétkeim elől, töröld el minden bűnömet!
12 Tiszta szívet teremts bennem, Istenem, és az erős lelket újítsd meg
bennem!
13 Ne vess el orcád elől, szent lelkedet ne vedd el tőlem!
14 Vidámíts meg újra szabadításoddal, támogass, hogy lelkem készséges
legyen,

                         A SZEMÉT KIÜRÍTÉSE

Tiszta szívet teremts bennem, Istenem, és az erős lelket újítsd meg
bennem! (Zsolt 51,12)

Amikor beléptem a konyhába, észrevettem a szemetesvödröt, amely arra
várt, hogy valaki kiürítse. A feladat végrehajtása közben
elgondolkoztam azon, mennyire megtelhet életünk is mindenféle
"szeméttel": önző kívánságokkal, nehezteléssel, féktelen haraggal,
helytelen magatartásformákkal, illetlen cselekedetekkel, rejtegetett
bűnökkel. Mindezek kárt okoznak másoknak és magunknak is. Amikor ide
jutunk, életünk "szemetesvödrét" ki kell üríteni.
Megfelelő ideje és helyes módja van annak, hogyan szabadulhatunk meg a
lelki szeméttől, amely életünk során összegyűlik. Sok száz évvel
ezelőtt a zsoltáros leírta szívének és életének tisztátalanságát.
Elismerte vétkeit és bűneit, és a tőlük való szabadulás szükségességét.
Lelke mélyéből így kiált fel: "Tiszta szívet teremts bennem, Istenem,
és az erős lelket újítsd meg bennem!" Ez az imádság a mi életünkben is
működik.
Amikor mindenféle szemét felgyülemlik a szívben, Isten felkínálja a
szabadulás lehetőségét, hogy a bűn és vétek súlyos következményét
elkerülhessük.

Imádság: Szerető Istenünk, távolítsd el életünkből a szennyet, és
tisztítsd meg szívünket. Ámen.

Isten minden nap tiszta új szívet kínál nekünk.
Howard Coop (Kentucky, USA)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIKET BÁNTANAK A VÉTKEIK!