Csendes Percek december 30.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2009. Dec. 30., Sze, 03:41:02 CET

                      2009. december 30. szerda

Ézs 43,14-21.

14 Ezt mondja az ÚR, megváltótok, Izráel Szentje: A ti érdeketekben
küldök Babilóniába, letörök minden zárat, a káldeusok pedig
jajveszékelnek.
15 Én, az ÚR, vagyok a ti szentetek, Izráel teremtője, a ti királyotok.
16 Ezt mondja az ÚR, aki utat készített a tengeren, ösvényt a hatalmas
vízen át,
17 aki hagyta, hogy kivonuljanak a harci kocsik és lovak, a hadsereg és
a harcosok, és most ott feküsznek, nem kelnek föl többé, elaludtak,
elhamvadtak, mint a mécses:
18 Ne a régi dolgokat emlegessétek, ne a múltakon tűnődjetek!
19 Mert én újat cselekszem, most kezd kibontakozni, majd megtudjátok!
Már készítem az utat a pusztában, a sivatagban folyókat fakasztok.
20 Még a mezei vadak is dicsőíteni fognak engem, a sakálok és a
struccok is, mert vizet fakasztok a pusztában és folyókat a sivatagban,
hogy inni adjak választott népemnek,
21 a népnek, amelyet magamnak formáltam, hogy hirdesse dicséretemet.

                              ÚJ EMBER

Ne a régi dolgokat emlegessétek, ne a múltakon tűnődjetek! Mert én újat
cselekszem, most kezd kibontakozni, majd megtudjátok! (Ézs 43,18-19)

Izgatott a gondolat, hogy angol nyelvet tanítsak egy idegen országban,
de meg kellett küzdenem azzal a helyzettel, hogy feladjam állásomat, és
idegeneknek adjam el bútoraimat. Amikor végül meghoztam a döntést,
kiköltöztem a lakásomból, ideiglenesen a barátaimhoz. Megbíztam
valakit, aki összegyűjti a leveleimet a távollétemben.
Elutazásom előtt néhány nappal eladtam az autómat is. Miután az új
tulajdonos átvette a tulajdonát, különös dolog történt: amikor
belenéztem a kézitáskámba, nem találtam benne egy kulcsot sem! Korábbi
életemnek ezek a jelei - lakáskulcs, postaláda kulcs, irodakulcsok és
az autókulcs - most már valaki más táskájában vagy zsebében lapulnak. A
veszteségnek és a szabadságnak vegyes érzése fogott el.
Azután rájöttem, hogy ha ragaszkodok olyan régi, megszokott dolgokhoz,
mint a kényelmes munkahely vagy kialakított életvezetés,
elszalaszthatom azokat az új dolgokat, amelyeket Isten nekem szánt.
Isten új dolgok kialakításán munkálkodik. Kegyelméből új szívet
nyertünk, új lélek lakozik bennünk, és új identitásunk van. Isten új
lehetőségeket, új akarást teremt bennünk, és reményt ad, amely nem
szégyenít meg. (Róm 5,5)

Imádság: Istenünk, segíts, hogy elengedjünk mindent, amely elválaszt
minket a Krisztusban való új élettől. Ámen.

Isten minden napon "új dolgot" munkál bennünk.
Patricia Mohney (Moszkva, Oroszország)

IMÁDKOZZUNK A MISSZIONÁRIUSOKÉRT!