Csendes Percek december 24.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2009. Dec. 24., Cs, 03:41:03 CET

                     2009. december 24. csütörtök

Ézs 61,1-4.

1 Uramnak, az ÚRnak lelke nyugszik rajtam, mert felkent engem az ÚR.
Elküldött, hogy örömhírt vigyek az alázatosaknak, bekötözzem a megtört
szíveket, szabadulást hirdessek a foglyoknak, és szabadon bocsátást a
megkötözötteknek.
2 Hirdetem az ÚR kegyelmének esztendejét, Istenünk bosszúállása napját,
vigasztalok minden gyászolót.
3 Hamu helyett fejdíszt adok Sion gyászolóinak, gyászfátyol helyett
illatos olajat, a csüggedés helyett öröméneket. Igazság fáinak nevezik
őket, az ÚR ültetvényének: őt ékesítik.
4 Felépítik az ősi romokat, helyreállítják a régi omladékokat,
újjáépítik a lerombolt városokat, amelyek nemzedékeken át romokban
hevertek.

                           AZ EZERMESTER

Azon a napon fölállítom Dávid összedőlt sátorát, kijavítom réseit,
helyreállítom romjait, fölépítem... jóra fordítom népemnek, Izráelnek
sorsát. Az elpusztult városokat fölépítik, és laknak bennük. (Ám
9,11.14)

Karácsony előtt a szenteste délutánján édesapám mindig kisurrant a
házból, és a belváros felé vette az irányt. A nővéremmel sose tudtuk,
mit csinált ilyenkor, csak az elmúlt években derült rá fény.
Egyszerűen, az üzletekben olyan tárgyakat vásárolt, amelyeket meg
tudott javítani, helyreigazítani. A legtöbb üzlettulajdonos örült, hogy
kereshet néhány dollárt a tönkrement árucikkeken, eltört
gyermekjátékokon, kopott kirakati tárgyakon. Apa nagyon jól tudott
alkudni, addig faragta az árat lefelé, míg majdnem ingyen jutott hozzá
a holmikhoz.
Otthon azután elrejtette ezeket a leendő karácsonyi ajándékokat a
garázsban. Amikor mi már ágyba bújtunk, Apa kióvatoskodott a házból a
kis műhelyébe, és gyakran egész éjjel fent volt, hogy rendbe hozza az
ajándékokat. Soha sem volt vadonatúj biciklim, játékautóm, vagy
baseball kesztyűm; mind meghibásodott dolog volt, amelyeket Apa
használhatóvá tett.
A szerető Isten is ilyen "ezermester": helyrehoz összetört életeket,
darabokra szakadt családokat, tovatűnt reményeket. Mindent, ami
fájdalmat okoz nekünk, Isten meg tud gyógyítani.

Imádság: Urunk, olyan sokszor helyreigazítottad már életünket. Segíts
nekünk is ilyen lelkülettel szolgálnunk. Ámen.

Amit Isten helyreállít, jobb lesz az újnál.
Charles Harrel (Oregon, USA)

IMÁDKOZZUNK AZ ÖSSZETÖRT SZÍVŰ EMBEREKÉRT!