Csendes Percek december 22.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2009. Dec. 22., K, 03:41:02 CET

                       2009. december 22. kedd

Jn 1,1-18.

1 Kezdetben volt az Ige, és az Ige Istennél volt, és Isten volt az Ige.
2 Ő kezdetben az Istennél volt. 3 Minden általa lett, és nélküle semmi
sem lett, ami létrejött. 4 Benne élet volt, és az élet volt az emberek
világossága. 5 A világosság a sötétségben fénylik, de a sötétség nem
fogadta be. 6 Megjelent egy ember, akit Isten küldött, akinek a neve
János. 7 Ő tanúként jött, hogy bizonyságot tegyen a világosságról, és
hogy mindenki higgyen általa. 8 Nem ő volt a világosság, de a
világosságról kellett bizonyságot tennie. 9 Az Ige volt az igazi
világosság, amely megvilágosít minden embert: ő jött el a világba. 10 A
világban volt, és a világ általa lett, de a világ nem ismerte meg őt:
11 saját világába jött, és az övéi nem fogadták be őt. 12 Akik pedig
befogadták, azokat felhatalmazta arra, hogy Isten gyermekeivé legyenek;
mindazokat, akik hisznek az ő nevében, 13 akik nem vérből, sem a test,
sem a férfi akaratából, hanem Istentől születtek. 14 Az Ige testté
lett, közöttünk lakott, és láttuk az ő dicsőségét, mint az Atya
egyszülöttjének dicsőségét, telve kegyelemmel és igazsággal. 15 János
bizonyságot tett róla, és azt hirdette: "Ő volt az, akiről megmondtam:
Aki utánam jön, megelőz engem, mert előbb volt, mint én." 16 Mi pedig
valamennyien az ő teljességéből kaptunk kegyelmet kegyelemre. 17 Mert a
törvény Mózes által adatott, a kegyelem és az igazság Jézus Krisztus
által jelent meg. 18 Istent soha senki sem látta: az egyszülött Isten,
aki az Atya kebelén van, az jelentette ki őt.

                       "ÉN VAGYOK AZ IGAZSÁG"

Én vagyok az út, az igazság és az élet; senki sem mehet az Atyához,
csakis énáltalam. (Jn 14,6)

Az egyik professzor megkérdezte a főiskolai csoportomban a diákokat:
"Miért hisznek az emberek Istenben?" A hallgatók sokféle választ adtak:
"Az emberek azért hisznek Istenben, mert félnek a haláltól", vagy "mert
műveletlenek", vagy "mert nem ismernek más választást". Én csendben
maradtam, mert elbátortalanított mindaz, amit hallottam, bántottak
csoporttársaim ellenséges érzületű szavai.
A professzor figyelmesen hallgatta a válaszokat, majd így szólt:
"Tegyük fel, hogy az emberek azért hisznek Istenben, mert Isten
valóság, és igaz, amit a Biblia mond róla." Meglepő válasza belső
örömmel és a felszabadultság érzésével töltött el.
Mivel hihetünk abban, hogy amit a Biblia Istenről mond, az igaz, minden
nap elé örömmel nézhetünk, vágyva arra, hogy szerethessük Krisztust és
engedelmeskedhessünk neki. Ő az igazat szólja, az igazat éli meg, ő
maga az Igazság, amely szabaddá tesz. (Jn 8,32)

Imádság: Úr Jézus, segíts szeretnünk az igazságot, és mindig az igazat
szólnunk szeretetben. (Ef 4,15) Hadd tükrözze életünk és szavaink mások
felé mindennap a te igazságodat és szeretetedet. Ámen.

Az igazság valóban szabaddá tesz.
Robert J. Phillips (Illinois, USA)

IMÁDKOZZUNK A FŐISKOLÁSOKÉRT!