Csendes Percek december 9.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2009. Dec. 9., Sze, 03:41:03 CET

                       2009. december 9. szerda

Jak 1,22-27.

22 Legyetek az igének cselekvői, ne csupán hallgatói, hogy be ne
csapjátok magatokat. 23 Mert ha valaki csak hallgatója az igének, de
nem cselekszi, olyan, mint az az ember, aki a tükörben nézi meg az
arcát. 24 Megnézi ugyan magát, de elmegy, és nyomban el is felejti,
hogy milyen volt. 25 De aki a szabadság tökéletes törvényébe tekint
bele, és megmarad mellette, úgyhogy nem feledékeny hallgatója, hanem
tevékeny megvalósítója: azt boldoggá teszi cselekedete. 26 Ha valaki
azt hiszi, hogy kegyes, de nem fékezi meg a nyelvét, hanem még önmagát
is becsapja, annak a kegyessége hiábavaló. 27 Tiszta és szeplőtlen
kegyesség az Isten és Atya előtt ez: meglátogatni az árvákat és az
özvegyeket nyomorúságukban, és tisztán megőrizni az embernek önmagát a
világtól.

                          ÖZVEGYEK ÉS ÁRVÁK

Tiszta és szeplőtlen kegyesség az Isten és Atya előtt ez: meglátogatni
az árvákat és az özvegyeket nyomorúságukban, és tisztán megőrizni az
embernek önmagát a világtól. (Jak 1,27)

Amikor egy lelkész családnál voltam nevelőszülői gondozásban, a
barátaim azzal csúfoltak, hogy anyukám sosem fog visszajönni értem.
Tévedtek. Eljött értem, miután bebizonyította, hogy felelősségteljes
szülő tud lenni, képes megtartani a munkahelyét, és biztonságos otthont
tud nyújtani a gyermekeinek.
Amíg összecsomagoltam, a lelkész négyszemközt beszélt anyukámmal.
Később jöttem csak rá, hogy összegyűjtötte a pénzt, amit nevelőszülői
segélyként kapott, és azt odaadta neki, hogy legyen miből elindulnia. A
"nevelőapám" valóban megélte a fenti vers igazságát.
Az ige azonban sokkal mélyebb jelentéssel bír. Az árva az, akinek nem
élnek a biológiai szülei. Lelki értelemben azonban mindenki lelki árva,
amíg meg nem ismeri Istent, mint mennyei Atyját. Ha "tiszta és
szeplőtlen kegyességben" szeretnénk élni, akkor törődnünk kell a lelki
árvákkal úgy, hogy mennyei Atyánkhoz terelgetjük őket. A földi
nevelőapám biztosan ezt tette, és anyukámmal bizonyítékai vagyunk Isten
hatalmának, aki helyreállítja a kettétört életeket.

Imádság: Köszönjük, Istenünk, hogy gyermekeid által gondoskodsz
árvákról és özvegyekről. Ámen.

Isten szeretetünk által megváltoztathatja valaki életét.
Sandra Kay Ramirez (Ohio, USA)

IMÁDKOZZUNK A NEVELŐSZÜLŐKÉRT!

_____________________________

Írjál áhítatot a Csendes Percek számára!

Valóságossá vált számodra Isten gondoskodása és jelenléte a másokkal
való kapcsolatban? Adott-e neked a Biblia útmutatást  és segített-e
abban, hogy láthassd, hogyan munkálkodik Isten? Személyessé vált-e a
Szentírás üzenete számodra, amikor  elcsendesedtél felette? Ha igen,
akkor van mit megosztanod másokkal.
Kérünk, hogy gondolataidat küld el a szerkesztoseg at csendespercek.hu
címre.
Részletek a http://www.csendespercek.hu oldal 'Írj áhítatot!' menüpont