Csendes Percek augusztus 27.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2009. Aug. 27., Cs, 03:41:01 CEST

                    2009. augusztus 27. csütörtök

1Kor 13,8-13.

8 A szeretet soha el nem múlik. De legyen bár prófétálás: el fog
töröltetni; legyen nyelveken való szólás: meg fog szűnni; legyen
ismeret: el fog töröltetni. 9 Mert töredékes az ismeretünk és töredékes
a prófétálásunk. 10 Amikor pedig eljön a tökéletes, eltöröltetik a
töredékes. 11 Amikor gyermek voltam, úgy szóltam, mint gyermek, úgy
éreztem, mint gyermek, úgy gondolkoztam, mint gyermek; amikor pedig
férfivá lettem, elhagytam a gyermeki dolgokat. 12 Mert most tükör által
homályosan látunk, akkor pedig színről színre; most töredékes az
ismeretem, akkor pedig úgy fogok ismerni, ahogyan engem is megismert az
Isten. 13 Most azért megmarad a hit, a remény, a szeretet, e három;
ezek közül pedig a legnagyobb a szeretet.

                        A SZENVEDÉS REJTELME

Jézus mondta: Íme én veletek vagyok minden napon, a világ végezetéig.
(Mt 28,20)

Évszázadokon át teológusok és filozófusok foglalkoztak az emberi
szenvedés kérdésével. Néhányan közülük a szenvedést bűneink
következményeként tartják. Ez nem éppen elhanyagolható szempont, mivel
a Biblia is így mondja: "Ne tévelyegjetek: Istent nem lehet
megcsúfolni. Hiszen amit vet az ember, azt fogja aratni is." (Gal 6,7)
Mások úgy hiszik, a szenvedés a hitnek egyfajta tesztje, és a Szentírás
azt sugallja, hogy alkalmanként ez így is van, mint Jób esetében. A
Biblia azt is mondja, hogy olykor a szenvedés egy tapasztalatszerzési
lehetőség, melyből tanulhatunk Isten segítségével. (Zsid 5,8; 12,7-11)
Arra a következtetésre jutottam, hogy nem mindig találunk elfogadható
magyarázatot a szenvedésre. Gyakran a szenvedésnek semmi értelme nincs,
és semmi jót nem érzékelünk benne: Egy gyermek nyomorékon születik. Egy
anya mellrákban meghal. Egy légi katasztrófában sok ember életét
veszti.
De nekünk ígéretünk van, hogy bármilyen nehéz megpróbáltatásokon
megyünk is keresztül, semmi nem választhat el minket Isten
szeretetétől, amely Krisztus Jézusban van. (Róm 8,35-39) Ezzel a
bizonyossággal vigaszt találhatunk és bátorságot a hitben való
továbblépéshez, és bízhatunk abban, hogy egy nap majd az élet
rejtélyeire választ kapunk.

Imádság: Istenünk, letörtségünk és kétségbeesésünk idején hadd érezzük
jelenléted. Ámen.

Mikor sok baj vesz körül, Isten erős karjára támaszkodhatunk.
Ralph Lord Roy (Connecticut, USA)

IMÁDKOZZUNK A NYUGTALANÍTÓ KÉRDÉSEKKEL FOGLALKOZÓKÉRT!