Csendes Percek augusztus 15.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2009. Aug. 15., Szo, 03:41:03 CEST

                     2009. augusztus 15. szombat

Zsolt 63.

1 Dávid zsoltára, abból az időből, amikor Júda pusztájában volt.
2 Ó Isten, te vagy Istenem, hozzád vágyakozom! Utánad szomjazik lelkem,
utánad sóvárog testem, mint kiszikkadt, kopár, víztelen föld.
3 Így nézek rád a szentélyben, hogy lássam hatalmadat és dicsőségedet.
4 Mert szereteted az életnél is jobb, ajkam téged dicsőít.
5 Ezért téged áldalak, amíg élek, nevedet imádva emelem föl kezem.
6 Mintha zsíros falatokkal laktam volna jól, úgy ujjong az ajkam, és
dicsér a szám.
7 Fekvőhelyemen is rád gondolok, minden őrváltáskor rólad elmélkedem.
8 Mert te voltál a segítségem, szárnyad árnyékában ujjongok.
9 Ragaszkodik hozzád lelkem, jobboddal támogatsz engem.
10 De akik pusztulásomra törnek, a föld mélyébe kerülnek.
11 Kardélre hányják őket, sakálok eledelévé lesznek.
12 De a király örül Isten előtt. Dicséretet mondanak, akik rá
esküsznek, a hazugok szája azonban bezárul.

                         MASÍROZÓ PROBLÉMÁK

Minden nap fájdalom és bosszúság gyötri, és még éjjel sincs nyugta
szívének. (Préd 2,24)

Ha éjjel felébredek, gondolataim néha csak úgy csaponganak. Ez az,
mikor a "masírozó problémák" meggátolják, hogy visszaaludjak. A nap
eseményei újra felém jönnek, félbeszakítják szendergésemet, és egy
hánykolódó, forgolódó, aggodalmában a lepedőt csomóba gyűrő ember válik
belőlem.
Hajnali fél kettő, és a fejemben dühöngő küzdelem már az elalvásért
folyik. Végül megadom magam, és imádkozni kezdek. Megtanultam, hogy
minden szóban forgó problémáért egyenként imádkozzak. Az egymás után
masírozó problémákat, egyiket a másik után, e szavakkal távolítom el a
sorból: "Uram legyen meg a te akaratod és ne az enyém." Ahelyett, hogy
a magam bölcsességére és saját emberi megoldásaimra hallgatnék,
elképzelem, amint Isten kezébe teszem a dolgaimat. Határozottan és
tudatosan "minden gondomat őreá vetem, mert neki gondja van rám." (1Pt
5,7) És néha, még mielőtt végigérnék a problémák során, már újra
alszom.
Reggel előfordul, hogy ugyanazok a nehézségek újból eszembe jutnak.
Ilyenkor mindig emlékeztetem magam, hogy már egyszer letettem őket
Isten kezébe.

Imádság: Urunk, sokszor nehéz elengedni a problémákat még úgy is, hogy
tudjuk, te vagy a gondoskodó Istenünk. Bocsásd meg, ha mi akarjuk
megoldani azt is, amire egyedül te vagy képes. Rád bízzuk pihenésünket.
Ámen.

Mikor jönnek a problémák, jusson eszünkbe, Isten közel van.
Timothy J. Nadeau (Új-Mexikó, USA)

IMÁDKOZZUNK AZ ALVÁSI PROBLÉMÁVAL KÜSZKÖDŐKÉRT!