Csendes Percek április 27.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2009. Ápr. 27., H, 03:41:02 CEST

                       2009. április 27. hétfő

1Móz 50,15-26.

15 Amikor látták József bátyjai, hogy apjuk meghalt, ezt mondták: Hátha
József bosszút forral ellenünk, és visszafizeti nekünk mindazt a
rosszat, amit vele szemben elkövettünk! 16 Ezt üzenték tehát Józsefnek:
Apád megparancsolta nekünk halála előtt: 17 Ezt mondjátok Józsefnek:
Kérünk, bocsásd meg testvéreid hitszegését és vétkét, hogy rosszat
követtek el ellened! Bocsásd meg hát azoknak a hitszegését, akik atyád
Istenének a szolgái! József sírva fakadt, amikor ezt elmondták neki. 18
Oda is mentek hozzá a testvérei, leborultak előtte és ezt mondták:
Szolgáid vagyunk! 19 De József így szólt hozzájuk: Ne féljetek! Vajon
Isten vagyok én? 20 Ti rosszat terveztetek ellenem, de Isten terve jóra
fordította azt, hogy úgy cselekedjék, ahogyan az ma van, és sok nép
életét megtartsa. 21 Most hát ne féljetek, eltartalak én benneteket és
gyermekeiteket! Így vígasztalta őket, és szívhez szólóan beszélt velük.
22 József Egyiptomban lakott, mind ő, mind apjának a háza népe. Száztíz
esztendeig élt József, 23 és megláthatta József Efraim fiait
harmadíziglen. Manassé fiának, Mákirnak is születtek gyermekei, és
térdére vette őket József. 24 Azután József ezt mondta testvéreinek: Én
meghalok, de Isten bizonyosan rátok tekint, és majd elvezet benneteket
ebből az országból arra a földre, amelyet esküvel ígért meg Ábrahámnak,
Izsáknak és Jákóbnak. 25 Meg is eskette József Izráel fiait, és azt
mondta: Bizonyosan rátok tekint Isten, és akkor vigyétek el innen az én
csontjaimat. 26 Amikor József száztíz éves korában meghalt,
bebalzsamozták és koporsóba tették Egyiptomban.

                     ISTEN BÉKESSÉGE UTÁNI VÁGY

Ha tehát áldozati ajándékodat az oltárhoz viszed, és ott jut eszedbe,
hogy atyádfiának valami panasza van ellened, hagyd ott ajándékodat az
oltár előtt, menj el, békülj ki előbb atyádfiával, és csak azután térj
vissza, s vidd fel ajándékodat. (Mt 5,23-24)

Egyik családtagommal megpróbáltunk együtt egy békés megoldást találni
hosszú ideje tartó nézeteltérésünkre. Beszélgetésünkkor arra kértem,
bocsásson meg. Ő ezt visszautasította, de azt mondta, talán
előrelendíti a dolgot, ha nem említjük többé. Szívem mélyén tudtam, és
elszomorított, hogy még évekkel később is hagyni fogja magát emésztődni
ezen a dolgon.
Nem tudtam, hogyan tovább, ezért Isten irányítását kértem. Szívemhez
szólva ezt mondta: "Imádkozz, hogy vágyakozzon békességem után."
Istennek szavai azóta is sokszor eszembe jutottak. Mindenkinek vannak
nézeteltérései az életben, de nem mindenki lesz tőlük elkeseredett.
Saját életem során sok olyan kedves és szerető embert láttam, akik,
mint József, megbocsátottak azoknak, akik rosszat tettek velük.
Eltűrték a nehézségeket, de nem engedték, hogy életkörülményeik
tönkretegyék őket. Ehelyett kincsként őrizték a békét, ami a
megbocsátásból fakad.

Imádság: Köszönjük Urunk, hogy békességet adsz, ha megbocsátunk
másoknak úgy, mint ahogy te is megbocsátottál nekünk. Ámen.

Kivel kellene megbékülnöm?
Karen Nadeau (Texas, USA)

IMÁDKOZZUNK A HARAGBAN LÉVŐ CSALÁDTAGOKÉRT!