Csendes Percek április 23.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2009. Ápr. 23., Cs, 03:41:02 CEST

                     2009. április 23. csütörtök

Róm 8,5-11.

5 Mert akik test szerint élnek, a test dolgaival törődnek, akik pedig
Lélek szerint, a Lélek dolgaival. 6 A test törekvése halál, a Lélek
törekvése pedig élet és békesség, 7 minthogy a test törekvése
ellenségeskedés Istennel, mert az Isten törvényének nem veti alá magát,
és nem is tudja magát alávetni. 8 Akik pedig test szerint élnek, nem
lehetnek kedvesek Isten előtt. 9 Ti azonban nem test szerint éltek,
hanem Lélek szerint, ha Isten Lelke lakik bennetek. De akiben nincs a
Krisztus Lelke, az nem az övé. 10 Ha pedig Krisztus bennetek van, bár a
test a bűn miatt halott, a Lélek életet ad az igazság által. 11 Ha
pedig annak Lelke lakik bennetek, aki feltámasztotta Jézust a halottak
közül, akkor az, aki feltámasztotta a Krisztus Jézust a halottak közül,
életre kelti halandó testeteket is a bennetek lakó Lelke által.

                           FEJ VAGY SZÍV?

Hiszen, amit teszek, azt nem is értem, mert nem azt cselekszem amit
akarok, hanem azt teszem, amit gyűlölök. (Róm 7,15)

A testvérem unokája nagyon szerette, ha a nagyapja vigyázott rá. De a
nagypapi már nagyon belefáradt a gyermek esti lefekvésre nógatásába, és
végül megkérdezte tőle: "Nem akarsz szót fogadni nekem?" A gyerkőc a
játékai között üldögélve szomorúan így válaszolt: "Én akarok, de a
fejem nem akar."
A gyermek olyan választ adott, ami nekünk, felnőtteknek is ismerős
lehet. Beengedünk néhány önös érdeket szolgáló gondolatot a fejünkbe,
amikor a szívünk jól tudja, hogy mi a helyesebb megoldás. Pál apostol
beismeri, hogy hasonló dilemmával küszködik, amikor azon búsul, hogy
"azt cselekszi, amit gyűlöl." És még ennél is tovább megy, mikor
rólunk, hívő keresztyénekről így beszél: "ti azonban nem test szerint
éltek, hanem Lélek szerint, ha Isten Lelke lakik bennetek". (Róm 8,9)
Rájöttem, hogy az ilyenfajta belső konfliktus lehetőség lehet, hogy
lemondjunk önfejűségünkről, és helyet adjunk a cselekvő Szentlélek
számára. Ha engedjük, hogy Isten szeretete irányítson, megláthatjuk,
hogy konfliktusaink véget érnek. És akkor bensőnkbe költözhet Isten
békessége.

Imádság: Mennyei Atyánk, segíts felismerni és elkerülni a számunkra
mégoly kedves kísértések csapdáit, hogy aztán követhessük a Szentlélek
vezetését. Ámen

Mert Isten akarata "jó, tetsző és tökéletes." (Róm 12,2)
Hazel Keenan Schrum (Ontario, Kanada)

IMÁDKOZZUNK VALAKIÉRT, AKI NEHEZEN ENGEDELMESKEDIK ISTENNEK!