Csendes Percek április 4.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2009. Ápr. 4., Szo, 03:41:02 CEST

                       2009. április 4. szombat

1Móz 45,1-5.

1 Ekkor József már nem tudott tovább uralkodni magán az ott álló sok
ember előtt, és felkiáltott: Küldjetek ki előlem mindenkit! Nem is
maradt senki nála, és ekkor József megismertette magát a testvéreivel.
2 Hangos sírásra fakadt, úgyhogy meghallották az egyiptomiak, és így
hallottak róla a fáraó házában is. 3 Majd ezt mondta József a
testvéreinek: Én vagyok József! Él-e még az én apám? De a testvérek nem
tudtak válaszolni, mert megrémültek tőle. 4 József ezt mondta
testvéreinek: Jöjjetek közelebb hozzám! Ők közelebb mentek. Ekkor így
szólt: Én vagyok József, a testvéretek, akit eladtatok Egyiptomba! 5 De
most ne bánkódjatok, és ne keseregjetek amiatt, hogy engem ide
eladtatok, mert azért küldött el engem Isten előttetek, hogy életben
maradjatok.

                             VÁLTOZÁSOK

Taníts úgy számlálni napjainkat, hogy bölcs szívhez jussunk! (Zsolt
90,12)

Egy hétvégén kerékpártúrára mentem a lányommal és a vejemmel. A vejem
elhagyva a csapást, átugratott a fák gyökerein és kerülgette a
sziklákat. A lányom a nyomában, és utoljára én, szépen lelassítva
kerékpáromat a hepehupáknál, addig szorítva a féket, míg be nem
görcsölt a kezem. Az ösvény alján lányom mindkettőnket átölelve,
sugárzó arccal mondta: "Két kedvenc férfim, és mindketten ugyanazokat a
dolgokat kedvelik!" Kuncogva feleltem: "Igen, csak én jóval lassabban
szeretem!"
Az elmúlt évek során ráébredtem, hogy vannak dolgok, amiket többé már
nem tudok véghezvinni; másokat még igen, de bizonyos korlátozásokkal.
És ezek, ha nem is értek meglepetésként, rendkívül nyomasztóak. Mégis,
József történetéből megtanultam, hogy a változásnak nem kell bénítónak
lennie.
Józsefnek számos változást kellett elszenvednie. Kétségbeejtő
helyzetekben találta magát, először, mint rabszolga, azután mint
fogoly. Azonban hitte, hogy Isten munkája van a változásokban, és ezzel
biztatta testvéreit: "mert azért küldött el engem Isten előttetek, hogy
életben maradjatok." (1Móz 45,5). Látásmódja segített, hogy mindig arra
figyeljen, amit meg tud tenni, és ne az őt ért változásokon keseregjen.

Imádság: Atyánk, segíts, hogy felfedezzük a lehetőségeket életünk
minden új szakaszában. Ámen.

Tekints arra, amid van, és ne azt nézd, mit vesztettél el!
Thomas Dury (Colorado, USA)

IMÁDKOZZUNK A VÁLTOZÁSOK KÖZÖTT ÉLŐKÉRT!