Csendes Percek szeptember 29.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2008. Sze. 29., H, 03:41:02 CEST

                      2008. szeptember 29. hétfő

Ézs 1,10-19.

10 Halljátok az ÚR igéjét, Sodoma vezetői! Figyeljetek Istenünk
tanítására, Gomora népe!
11 Mit kezdjek a sok véresáldozattal? - mondja az ÚR. Elegem van az
égőáldozati kosokból, a hízott marhák kövérjéből! A bikák, bárányok és
bakok vérében nem telik kedvem.
12 Ki kívánja tőletek, hogy eljöjjetek, hogy megjelenjetek előttem, és
tapossátok udvaromat?
13 Ne hozzatok többé hazug áldozatot, még a füstjét is utálom! Újhold,
szombat, ünnepi összejövetel? Nem tűröm együtt a bűnt és ünneplést!
14 Újholdjaitokat és ünnepeiteket gyűlölöm én, terhemre vannak, fáraszt
elviselni.
15 Ha felém nyújtjátok kezeteket, eltakarom szemem előletek; bármennyit
is imádkoztok, én nem hallgatom meg: vér tapad a kezetekhez!
16 Mossátok tisztára magatokat! Vigyétek el szemem elől gonosz
tetteiteket! Ne tegyetek többé rosszat!
17 Tanuljatok jót tenni, törekedjetek igazságra, térítsétek jó útra az
erőszakoskodót! Védjétek meg az árvák jogát és az özvegyek peres ügyét!
18 Jöjjetek, szálljunk vitába! - mondja az ÚR. Ha vétkeitek
skarlátpirosak is, hófehérekké válhattok, ha vörösek is, mint a bíbor,
fehérekké lehettek, mint a gyapjú.
19 Ha készségesen hallgattok rám, élhettek az ország javaival.

                      ISTENTISZTELET SZOKÁSBÓL

Ember, megmondta neked, hogy mi a jó, és hogy mit kíván tőled az Úr!
Csak azt, hogy élj törvény szerint, törekedj szeretetre, és légy
alázatos Isteneddel szemben. (Mik 6,8)

A munkába készülődés minden áldott nap egyforma, rutinszerű. Szinte
gondolkodás nélkül végzem a beidegződött mozdulatokat. Előfordul, hogy
nem is emlékszem a készülődés egyes fázisaira. Hasonlóképpen, - habár
háromszor egy héten eljárok a templomba, rendszeresen adakozok, és
szolgálatokat is végzek, - azon kapom néha magam, hogy az
istentisztelet is ilyen rutinná vált számomra.
A mai kijelölt igékben láthatjuk, hogy Istennek panasza volt Izrael
népe ellen. Elutasították a vele való szövetséget, és megfeledkeztek
mindarról, amit Isten tett értük. Istentiszteletük ellaposodott,
dicsőítésük sem igazán volt őszinte.
Lehet, hogy Istennek hasonló panasza van ellenem is? Velem is megesik,
hogy sekélyessé és monotonná válik az imádságom, és a gondolataim is
inkább az aznapi eseményeken járnak? Tizedemet és más adományaimat sem
őszinte szívvel viszem? Vajon én is csak megszokásból tisztelem Istent?
Istent igenis érdekli a szívünk állapota, a viselkedésünk, és hogy
valóban alázatosan élünk és járunk vele.

Imádság: Istenünk, bocsásd meg felszínes istentiszteleteinket. Segíts,
hogy gondolatainkat és szívünket feléd fordítsuk, "lélekben és
igazságban" járulva eléd. Ámen.

Az istentisztelet a hozzá való viszonyuláson múlik.
Terry Thomas Bowman (Észak-Karolina, USA)

IMÁDKOZZUNK LELKI MEGÚJULÁSÉRT!