Csendes Percek szeptember 26.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2008. Sze. 26., P, 03:41:02 CEST

                     2008. szeptember 26. péntek

Préd 4,7-12.

7 Láttam a nap alatt ilyen hiábavalóságot is: 8 Van egyedülálló ember,
akinek nincs senkije, sem fia, sem testvére, még sincs vége
fáradozásának; nem elégszik meg a gazdagsággal, és nem mondaná: Ugyan
kiért fáradozom, és kiért vonom meg magamtól a jót? Ez is hiábavalóság
és elhibázott dolog. 9 Jobban boldogul kettő, mint egy: fáradozásuknak
szép eredménye van. 10 Mert ha elesnek, az egyik ember fölemeli a
társát. De jaj az egyedülállónak, mert ha elesik, nem emeli föl senki.
11 Éppígy, ha ketten fekszenek egymás mellett, megmelegszenek; de aki
egyedül van, hogyan melegedhetne meg? 12 Ha az egyiket megtámadják,
ketten állnak ellent. A hármas fonál nem szakad el egyhamar.

                       SZEMBENÉZVE A PRÓBÁKKAL

Ha az egyiket megtámadják, ketten állnak ellent. A hármas fonál nem
szakad el egyhamar. (Préd 4,12)

Tapasztalatlan háztulajdonosként néztem szembe egy feladattal, mely
meghaladta képességeimet. Több mint két tucat mozgatható része és a
szereléshez szükséges tartozéka volt az új négyméteres tv-antennámnak.
Ráadásul az egészet föl kellett vinni egy 10,5 méter magas létrán a
tető csúcsára, és fölszerelni a kéményre.
Amikor az élet kihívásaival kerülök szembe, mások támogatására
szorulok, hogy átsegítsenek az ismeretlen nehézségeken. Ez esetben Doug
barátommal szereltük össze az antennát, felvittük a tetőre, és
sikeresen felerősítettük a kéményre. Ezt képtelen lettem volna egyedül
megvalósítani.
Életkörülményeink között gyakran tapasztalunk csüggedést, fájdalmat,
félelmeket, kapcsolati problémákat, küzdelmeink között kétséget, és még
tovább folytathatnánk a listát.
Felfedeztem, ha barátaimmal megosztom ezeket a terheket, megkönnyebbül
a szívem. A tudat, hogy valaki törődik velem és imádkozik értem, segít
szembenézni a legrosszabbal is.
A barátok emlékeztetnek egy harmadik velem lévő személyre is: Jézus
Krisztusra.

Imádság: Uram, köszönöm, hogy sokszor adsz bátorító társakat, és te is
csatlakozol harmadikként hozzánk. Ámen.

Kinek van szüksége rám, hogy mellé álljak a bajban?
Scott Kavanagh (New York, USA)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIK ELSZIGETELŐDNEK MÁSOKTÓL!

_____________________________

Könyvajánlat:

Sipos Ete Álmos - "Kérjétek az aratás Urát!"

Ez a disszertáció fontos támpont lehet a mai Magyarországi Református
Egyház számára annak megértésében, hogy mit is jelent missziói
gyülekezetnek lenni manapság, a népegyházi struktúrából a
posztkeresztyénség korába való átmenet idején.

Bolti ár: 2000 Ft

Harmat Kiadó
1114, Budapest, Bukarest u. 3.
Tel/Fax: (36-1) 466-9896