Csendes Percek szeptember 24.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2008. Sze. 24., Sze, 03:41:02 CEST

                     2008. szeptember 24. szerda

Jak 3,2-12.

2 Mert sokat vétkezünk mindnyájan: de ha valaki beszédében nem
vétkezik, az tökéletes ember, meg tudja fékezni az egész testét. 3 Ha a
lovak szájába zablát vetünk, hogy engedelmeskedjenek nekünk, egész
testüket irányíthatjuk. 4 Íme, a hajókat, bármilyen nagyok, és
bármilyen erős szelek hajtják is őket, egy egész kis kormányrúddal oda
lehet irányítani, ahova a kormányos akarja. 5 Ugyanígy a nyelv is
milyen kicsi testrész, mégis nagy dolgokkal kérkedik. Íme, egy parányi
tűz milyen nagy erdőt felgyújthat: 6 a nyelv is tűz, a gonoszság egész
világa. Olyan a nyelv tagjaink között, hogy egész testünket
beszennyezi, és lángba borítja egész életünket, miközben maga is lángba
borul a gyehenna tüzétől. 7 Mindenfajta vadállat és madár, csúszómászó
és tengeri állat megszelídíthető: meg is szelídíti az ember; 8 a
nyelvet azonban az emberek közül senki sem tudja megszelídíteni,
fékezhetetlenül gonosz az, telve halálos méreggel. 9 Ezzel áldjuk az
Urat és Atyát, és ezzel átkozzuk az Isten hasonlatosságára teremtett
embereket: 10 ugyanabból a szájból jön ki az áldás és az átok.
Testvéreim, nem kellene ennek így lennie. 11 Vajon a forrás ugyanabból
a nyílásból árasztja-e az édes és a keserű vizet? 12 Avagy teremhet-e,
testvéreim, a füge olajbogyót, és a szőlő fügét? Sós forrás sem adhat
édes vizet!

                            SZELÍD VÁLASZ

A higgadt válasz elhárítja az indulatot, de a bántó beszéd haragot
támaszt. (Péld 15,1)

Feszülten és izgatottan vártam, hogy valaki felvegye a telefont.
Vásárlóként panaszom volt, és nem akartam elhallgatni. "Jó napot! A
férjétől vásárolt számítógép miatt telefonálok." - mondtam tömören, nem
pocsékolva az időt az udvariaskodásra. "Már egy hónapja nem tölt be a
gép. Át tud jönni a férje megjavítani?" "Ó, rettenetesen sajnálom!" -
hallottam az együtt érző választ a vonal másik végéről. "Milyen
szörnyű, hogy ilyen régóta nem tudta használni a számítógépét! Amint
megérkezik a férjem, átadom az üzenetet."
Kissé kellemetlenül éreztem magam, miközben letettem a kagylót. A hölgy
szelíd szavainak hatására úgy elszállt a mérgem, mint a kilyukasztott
léggömbből a levegő. Aztán tudatosult bennem, hányszor fordul elő, hogy
jogos panasz esetén igazoltnak érezzük a gorombaságunkat és
indulatainkat? Bár mindegyikünk életében vannak feszültségek,
keresztyénként jóindulattal és kedvességgel nézhetünk szembe ezekkel, s
így Krisztust képviselhetjük.
Soha többé nem találkoztam ezzel a nővel, nem is beszéltem vele, de
olyan leckét adott nekem, amelyet nem fogok elfelejteni. Szelíd válasza
nagyobb hatást tett rám, mint a legékesebben szóló igehirdetés.

Imádság: Atyánk, segíts, hogy Jézus képét tükrözzük akkor is, ha
fáradtak vagy idegesek vagyunk. Ámen.

Ha idegesek vagyunk, Isten segít a szelíd válaszban.
Gabriella P. Savarese (Új-Mexikó, USA)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIK KÜZDENEK AZ INDULATAIKKAL!

_____________________________

Könyvajánlat:

Egészséges vagy még?
Szerző: Anise M. Behnam

Ebben a könyvben az orvos szerző  párhuzamot állít fel az egészségünk
megőrzése és táplálása, és a lelkünk egészségének megőrzése és
táplálása között, amely  épp oly fontos, hisz szükségünk van
testi-lelki értelemben is az élethez a táplálkozásra, a védettségre.
Ehhez hasonlóan amit megtehetünk a testi egészségünk megőrzéséért, a
betegségek elkerüléséért, legalább annyira szükséges megtennünk lelki
értelemben is, amelyet Istentől kaptunk ajándékba.

Ár: 500 Ft

Evangéliumi kiadó
1066 Budapest, Ó utca 16.
rendeles at evangeliumikiado.hu