Csendes Percek szeptember 21.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2008. Sze. 21., V, 03:41:02 CEST

                    2008. szeptember 21. vasárnap

Ézs 60,1-3.

1 Kelj fel, tündökölj, mert eljött világosságod, rád ragyogott az ÚR
dicsősége.
2 Bár még sötétség borítja a földet, sűrű homály a nemzeteket, de
fölötted ott ragyog az ÚR, dicsősége meglátszik rajtad.
3 Világosságodhoz népek jönnek, és királyok a rád ragyogó fényhez.

                            FÉNY AZ ÚTON

Jézus ismét megszólalt, és ezt mondta nekik: "Én vagyok a világ
világossága: aki engem követ, nem jár sötétségben, hanem övé lesz az
élet világossága." (Jn 8,12)

Istentiszteleteink közben a gyermekek rendszerint összegyűlnek egy
rövid tanításra a gyülekezet előtt. A hölgy, aki ezeket az alkalmakat
vezeti, kitűnően végzi a munkáját, mindig hagy időt a gyermekeknek,
hogy kérdezzenek, gondolkodjanak és saját szavaikkal, jól hallhatóan
feleljenek. Nemrégiben a fény témájáról beszélgettek. A tanító egyszer
csak megkérdezte: "Mi történik, ha nincs fény?" "Sötét lesz." -
válaszolta az egyik gyermek. "Nagyon fázunk." - tette hozzá egy másik.
"Sok dologba beleütközünk." - mondta egy harmadik.
Ezek a spontán szavak jobban megérintettek, mint bármi más az
istentisztelet során. Mindannyian átélünk olyan időszakokat, mikor
sötétségben találjuk magunkat, botladozunk, és fényt keresünk. Néha
nekimegyünk valaminek, s közben megsérülünk. Ilyenkor elveszettnek
érezhetjük magunkat. Még azt is gondolhatjuk, hogy Isten magunkra
hagyott.
János evangéliumában Jézus világosságnak nevezi magát, aki megmutatja
nekünk az Atyához vezető utat. Jó és kegyelmes Istenünk mindig ott van,
hogy megvilágítsa életünket, s meggyújtsa bennünk a szikrát.

Imádság: Szerető Istenünk, világosítsd meg életünket a te fényeddel,
hogy továbbadhassuk azt a világnak. Ámen.

Krisztus fényével sosem járunk sötétségben.
Nicole Tweed (Tennessee, USA)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIK ELTÉVEDTEK LELKI ÚTJUKON!