Csendes Percek szeptember 20.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2008. Sze. 20., Szo, 03:41:02 CEST

                     2008. szeptember 20. szombat

1Kor 2,6-16.

6 A tökéletesek között azonban mi is bölcsességet szólunk, de nem e
világnak, sem e világ múlandó fejedelmeinek bölcsességét, 7 hanem Isten
titkos bölcsességét szóljuk, azt az elrejtett bölcsességet, amelyet az
Isten öröktől fogva elrendelt a mi dicsőségünkre. 8 Ezt e világ
fejedelmei közül senki sem ismerte fel, mert ha felismerték volna, a
dicsőség Urát nem feszítették volna meg. 9 Hanem hirdetjük, amint meg
van írva: "Amit szem nem látott, fül nem hallott, és ember szíve meg
sem sejtett", azt készítette el az Isten az őt szeretőknek. 10 Nekünk
pedig kinyilatkoztatta Isten a Lélek által; mert a Lélek mindent
megvizsgál, még Isten mélységeit is. 11 Mert ki ismerheti meg az
emberek közül azt, ami az emberben van? Egyedül az emberi lélek, amely
benne lakik. Ugyanígy azt sem ismerheti senki, ami Istenben van, csak
Isten Lelke. 12 Mi pedig nem a világ lelkét kaptuk, hanem az Istenből
való Lelket, hogy megismerjük mindazt, amit Isten ajándékozott nekünk.
13 Ezeket hirdetjük is, de nem emberi bölcsességből tanult szavakkal,
hanem a Lélektől jött tanítással, a lelki dolgokat a lelki embereknek
magyarázva. 14 A nem lelki ember pedig nem fogadja el az Isten Lelkének
dolgait, mert ezeket bolondságnak tekinti, sőt megismerni sem képes:
mert csak lelki módon lehet azokat megítélni. 15 A lelki ember azonban
mindent megítél, de őt senki sem ítéli meg. 16 Mert ki ismerte meg úgy
az Úr gondolatát, hogy őt kioktathatná? Bennünk pedig Krisztus értelme
van.

                       HELYET HAGYNI ISTENNEK

Reménykedj az Úrban, maradj az ő útján! (Zsolt 37,34)

A cégnél, ahol dolgozom, a helyi iskolások szakmai gyakorlatát is
ellátjuk. Egyik nap egy tanulóval dolgoztam, és egy bonyolult
számítógép problémát próbáltam elmagyarázni neki. Mindig
félbeszakított, és befejezte a mondataimat, mintha tudná, mit fogok
mondani. Gyakran nem volt igaza, és félbeszakításai csak bonyolítottak
a magyarázatomon.
Ahogy jobban átgondoltam beszélgetésünket, rájöttem, gyakran én is így
bánok Istennel. Azon aggódva, hogy nálam legyen az irányítás, gyakran
nem tudok megállni, és oda figyelni arra, hogy Istennek mi a terve
velem. Ha nem lassítok le, és nem adok lehetőséget Istennek, hogy
együttműködjön velem és formáljon, megnehezítem a saját életem.
Csak az Istennel való szoros kapcsolatban tanulunk meg hallgatni, jókor
cselekedni, a Szentléleknek helyet adni. Ha nyitottak vagyunk Isten
felé, ő az egész szívünkhöz hozzáférhet. Ha türelmesek vagyunk, Isten
elvégzi munkáját bennünk a megfelelő időben.

Imádság: Istenünk, segíts a szívünket megnyitni, érted élni, és
dicsőséget hozni a te nevedre. Jézus Krisztus nevében kérünk. Ámen.

Ha megállunk és hallgatunk, Isten megmutatja a helyes utat.
Michael Albanese (New York, USA)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIK ISTEN VEZETÉSÉT KERESIK!