Csendes Percek szeptember 3.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2008. Sze. 3., Sze, 03:41:01 CEST

                      2008. szeptember 3. szerda

Ézs 55,1-5.

1 Ti szomjazók mind, jöjjetek vízért, még ha nincs is pénzetek!
Jöjjetek, vegyetek és egyetek! Jöjjetek, vegyetek bort és tejet, nem
pénzért és nem fizetségért!
2 Minek adnátok pénzt azért, ami nem kenyér, keresményeteket azért,
amivel nem lehet jóllakni? Hallgassatok csak rám, és jó ételt fogtok
enni, élvezni fogjátok a kövér falatokat!
3 Figyeljetek rám, jöjjetek hozzám! Hallgassatok rám, és élni fogtok!
Örök szövetséget kötök veletek, mert hűséges maradok Dávidhoz.
4 Tanúvá tettem őt a népek között, fejedelemmé és parancsolóvá a
nemzetek fölött.
5 Te pedig olyan népet hívsz, melyet nem is ismersz, és olyan népek
futnak hozzád, amelyek nem ismertek: Istenedért, az ÚRért, Izráel
Szentjéért, aki dicsővé tesz téged.

                          LELKI SZOMJÚSÁG

Ti szomjazók mind, jöjjetek vízért, még ha nincs is pénzetek! Jöjjetek,
vegyetek és egyetek! Jöjjetek, vegyetek bort és tejet, nem pénzért és
nem fizetségért! (Ézs 55,1)

A középiskolai birkózóedzőm arra törekedett, hogy a kétórás edzéseinken
ne csak erősebbek, de keményebbek is legyünk. Ezért nem álltunk le
akkor sem, ha szomjasak voltunk. Ahogy végigküzdöttem magam egy-egy
újabb feladatsoron, megcsináltam még egy mozdulatot, és megbirkóztam
még egy ellenféllel; kiszáradt ajkakkal vetettem egyre vágyakozóbb
pillantást a falikútra. Itt tanultam meg, mi az igazi a szomjúság.
Ézsaiás arra emlékeztet, hogy lelkileg mi is szomjazunk. Sürgető
szükségleteink és a totális tehetetlenségünk folyamatosan az Istennel
való kapcsolat felé terel minket. Ahogyan a meggyötört, kiszáradt ajkú
sportolók a vízre, úgy vetünk mi is vágyakozó pillantásokat az Isten
által megígért örök életre. Ha nyíltan beismerjük csalódásainkat, végre
el tudjuk fogadni Isten kegyelmének ajándékát. Isten csillapítja a
szomjúságot.
A templomban ritkán jut eszembe a birkózóedzésekről ismert szomjúság.
Az ottani közösségben megtalálom a kívánt emberi kapcsolatokat. A
szolgálatban való részvétel mindig új célt tűz elém. A
bibliamagyarázatok segítenek megérteni az élet dolgait. Ennyi vízzel a
közelben ki maradhat szomjas?

Imádság: Istenünk, segíts, hogy bátran szembenézhessünk a
nehézségekkel. Miközben megvalljuk szomjúságunkat, taníts minket hozzád
fordulni. Ámen.

Isten lelki frissülést kínál a szomjazó világnak.
Paul Taylor (Texas, USA)

IMÁDKOZZUNK AZ AMATŐR SPORTOLÓKÉRT!