Csendes Percek szeptember 1.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2008. Sze. 1., H, 03:41:01 CEST

                      2008. szeptember 1. hétfő

Mt 25,31-46.

Jézus mondja: 31 "Amikor pedig az Emberfia eljön az ő dicsőségében, és
vele az angyalok mind, akkor odaül dicsősége trónjára. 32
Összegyűjtenek eléje minden népet, ő pedig elválasztja őket egymástól,
ahogyan a pásztor elválasztja a juhokat a kecskéktől. 33 A juhokat jobb
keze felől, a kecskéket pedig bal keze felől állítja." 34 "Akkor így
szól a király a jobb keze felől állókhoz: Jöjjetek, Atyám áldottai,
örököljétek a világ kezdete óta számotokra elkészített országot. 35
Mert éheztem, és ennem adtatok, szomjaztam, és innom adtatok, jövevény
voltam, és befogadtatok, 36 mezítelen voltam, és felruháztatok, beteg
voltam, és meglátogattatok, börtönben voltam, és eljöttetek hozzám. 37
Akkor így válaszolnak neki az igazak: Uram, mikor láttunk téged éhezni,
hogy enned adtunk volna, vagy szomjazni, hogy innod adtunk volna? 38
Mikor láttunk jövevénynek, hogy befogadtunk volna, vagy mezítelennek,
hogy felruháztunk volna? 39 Mikor láttunk betegen vagy börtönben, hogy
elmentünk volna hozzád? 40 A király így felel majd nekik: Bizony,
mondom néktek, amikor megtettétek ezeket akárcsak eggyel is a legkisebb
atyámfiai közül, velem tettétek meg." 41 "Akkor szól a bal keze felől
állókhoz is: Menjetek előlem, átkozottak, az ördögnek és angyalainak
elkészített örök tűzre. 42 Mert éheztem, és nem adtatok ennem,
szomjaztam, és nem adtatok innom, 43 jövevény voltam, és nem fogadtatok
be, mezítelen voltam, és nem ruháztatok fel, beteg voltam, börtönben
voltam, és nem látogattatok meg. 44 Akkor ezek is így válaszolnak neki:
Uram, mikor láttunk téged éhezni vagy szomjazni, jövevénynek vagy
mezítelennek, betegen vagy börtönben, amikor nem szolgáltunk neked? 45
Akkor így felel nekik: Bizony, mondom néktek, amikor nem tettétek meg
ezeket eggyel a legkisebbek közül, velem nem tettétek meg. 46 És ezek
elmennek az örök büntetésre, az igazak pedig az örök életre."

                         ÖNZETLEN SZERETET

Szeresd felebarátodat, mint magadat. (Mt 22,39)

Nyolc éve börtönben ülök. Van egy nyolcéves kislányom, aki gyakran ír,
és a levelei mindig nagyon sokat jelentenek nekem. Mivel még kicsi, a
levelei is rövidek, például: "Apa, nagyon szeretlek, és nagyon várlak
már haza." A sorai mindig mélyen megérintenek. Semmit sem tudtam tenni
érte ezek alatt az évek alatt, ezért úgy döntöttem, összegyűjtök annyi
pénzt, hogy valami különleges ajándékot vehessek a születésnapjára.
A múlt héten azonban tudomásomra jutott, hogy az egyik barátom kislánya
beteg, és az orvosi kezeléshez pénzre van szükségük. Tudtam, hogy a
megtakarításom nagy segítség lenne a családnak, de nekem is szükségem
lett volna rá. Azon az éjszakán nem aludtam, csak forgolódtam az
ágyamban. Hogy miért? Mert nagy küzdelem dúlt bennem. Imádkoztam, hogy
Isten vegye kezébe barátom kislányának az ügyét, én magam azonban nem
akartam áldozatot hozni érte. De ez az ige - "Szeresd felebarátodat,
mint magadat!" - újra és újra felbukkant lelki szemeim előtt. Olyan
volt, mintha maga Jézus tette volna fel a kérdést: Ha ez a kislány a te
gyermeked lenne, te mit szeretnél, hogy mások cselekedjenek?
Rögtön tudtam, mit kell tennem, és meg is tettem. Most már tudom, mit
jelent valójában a krisztusi szeretet.

Imádság: Istenünk, segíts, hogy hálás szívvel fogadjuk ajándékaidat, és
életünkkel dicsérjünk. Ámen.

Hogyan használhat minket Isten gondviselésének eszközéül?
Michael Chen (Hualien Hsien, Tajvan)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIK NEM TUDJÁK MEGFIZETNI AZ ORVOSI ELLÁTÁST!