Csendes Percek október 30.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2008. Okt. 30., Cs, 03:41:02 CET

                     2008. október 30. csütörtök

2Kir 5,1-14.

1 Naamán, az arámok királyának hadseregparancsnoka, nagyra becsült
ember volt ura előtt, és tekintélyes, mert általa szabadította meg az
ÚR Arámot. Ez a férfi erős vitéz volt, de bélpoklos lett. 2 Egyszer
rabló arám csapatok vonultak ki, és foglyul ejtettek Izráel országából
egy kisleányt, aki Naamán feleségének a szolgálója lett. 3 Ez így szólt
úrnőjéhez: Bárcsak eljuthatna az én uram a samáriai prófétához, az majd
meggyógyítaná bélpoklosságából. 4 Naamán megjelent ura előtt, és
elmondta, hogy mit beszélt az Izráel országából való leány. 5 Arám
királya ezt mondta: Menj csak el, én meg levelet küldök Izráel
királyának. El is ment, és vitt magával tíz talentum ezüstöt, hatezer
aranyat meg tíz rend ruhát. 6 Átadta a levelet is Izráel királyának,
amely így szólt: Most, amikor ez a levél hozzád érkezik, kérlek, hogy
gyógyítsd meg bélpoklosságából szolgámat, Naamánt, akit hozzád küldtem!
7 Amikor Izráel királya fölolvasta a levelet, megszaggatta a ruháját,
és ezt mondta: Hát Isten vagyok én, aki megölhet és életre kelthet,
hogy ideküld ez énhozzám egy embert, hogy meggyógyítsam
bélpoklosságából?! Értsétek és lássátok meg, hogy csak ürügyet keres
ellenem! 8 Amikor Elizeus, az Isten embere meghallotta, hogy Izráel
királya megszaggatta a ruháját, ilyen üzenetet küldött a királynak:
Miért szaggattad meg a ruhádat? Jöjjön ide hozzám az az ember, és tudja
meg, hogy van próféta Izráelben! 9 Ezért Naamán elment lovaival és
kocsijával, és megállt Elizeus házának a bejáratánál. 10 Elizeus egy
követet küldött hozzá ezzel az üzenettel: Menj, és fürödj meg hétszer a
Jordánban, akkor újra megtisztul a tested! 11 Naamán azonban
megharagudott, elment, és így szólt: Én azt gondoltam, hogy majd ki fog
jönni, elém áll, és segítségül hívja Istenének, az ÚRnak a nevét,
azután végighúzza kezét a beteg helyen, és meggyógyít a
bélpoklosságból. 12 Hát nem többet érnek-e Damaszkusz folyói, Abáná és
Parpar, Izráel minden vizénél? Megfürödhetnék azokban is, hogy
megtisztuljak! Azzal megfordult, és haragosan eltávozott. 13 Szolgái
azonban odamentek, és így szóltak hozzá: Atyám, ha a próféta valami
nagyot parancsolt volna, azt is megtetted volna. Mennyivel inkább
megteheted, amikor csak azt mondta, hogy fürödj meg, és megtisztulsz.
14 Lement tehát, és megmerítkezett hétszer a Jordánban az Isten
emberének a kívánsága szerint. Akkor újra tiszta lett a teste, akárcsak
egy kisgyermeké.

                           HITELES SZAVAK

A reménység hitvallásához szilárdan ragaszkodjunk; mert hű az, aki
ígéretet tett. (Zsid 10,23)

Kétségbeesett arccal kuporgott a kicsi lány a kórterem sarkában egy
bekötött végtagú nő mellett. A vakációját töltötte itt a kislány az
édesanyjával. Az anyukája nem szokványos beteg volt, nem egy átlagos
kórteremben. Ez egy missziós központ volt a leprában szenvedők részére.
Általában nem éppen így képzeljük el egy kislány vakációját!
A látogatásom során megfigyelhettem a lepra hatását az emberekre és a
szeretteikre. A 2Kir 5 jutott eszembe, és elképzeltem Naámánt, milyen
kétségbeesetten szeretett volna meggyógyulni. Amikor Naámán tudomást
szerzett Elizeusról, rögtön elsietett hozzá, de csak egy követtel üzent
a próféta, hogy fürödjön meg a Jordán folyóban. A harag és a kétség
ellenére, Naámán engedelmeskedett Isten parancsának, és jutalomként
átélte a csodát.
Naámánhoz hasonlóan, nem mindig találom logikusnak Isten vezetését.
Gyakran kihívást jelent, hogy megértsem a körülményeimet és kezeljem
őket. De ha a Biblia szava szerint hittel cselekszem, a benne rejlő
ígéretek igaznak bizonyulnak. Amit Isten megígért, azok biztosan valóra
válnak, mert Isten szava hiteles.

Imádság: Drága Megváltónk, segíts minden helyzetben a te
bölcsességedben és ígéreteidben bizakodnunk. Ámen.

Istenben érdemes bizakodni.
Eunice Tan (Új-Dél-Wales, Ausztrália)

IMÁDKOZZUNK A LEPRÁBAN SZENVEDŐKÉRT!