Csendes Percek október 27.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2008. Okt. 27., H, 03:41:02 CET

                       2008. október 27. hétfő

Jn 20,19-20.24-29.

19 Aznap, amikor beesteledett, a hét első napján, ott ahol összegyűltek
a tanítványok, bár a zsidóktól való félelem miatt az ajtók zárva
voltak, eljött Jézus, megállt középen, és így szólt hozzájuk: "Békesség
néktek!" 20 És miután ezt mondta, megmutatta nekik a kezét és az
oldalát. A tanítványok megörültek, hogy látják az Urat.
24 Tamás pedig, egy a tizenkettő közül, akit Ikernek hívtak, éppen nem
volt velük, amikor megjelent Jézus. 25 A többi tanítvány így szólt
hozzá: "Láttuk az Urat." Ő azonban ezt mondta nekik: "Ha nem látom a
kezén a szegek helyét, és nem érintem meg ujjammal a szegek helyét, és
nem teszem a kezemet az oldalára, nem hiszem." 26 Nyolc nap múlva ismét
benn voltak a tanítványai, és Tamás is velük. Bár az ajtók zárva
voltak, bement Jézus, megállt középen, és ezt mondta: "Békesség
néktek!" 27 Azután így szólt Tamáshoz: "Nyújtsd ide az ujjadat, és nézd
meg a kezeimet, nyújtsd ide a kezedet, és tedd az oldalamra, és ne légy
hitetlen, hanem hívő." 28 Tamás pedig így felelt: "Én Uram, és én
Istenem!" 29 Jézus így szólt hozzá: "Mivel látsz engem, hiszel:
boldogok, akik nem látnak és hisznek."

                          VISSZANYERT HIT

Tiszta szívet teremts bennem, Istenem, és az erős lelket újítsd meg
bennem! (Zsolt 51,12)

Nemrégiben megrendült a hitem. 47 év aktív hívő élet után ez teljesen
szokatlan megtapasztalást jelentett. De gyorsan rá kellett jönnöm, hogy
a keresztyénség "páncélja" nem óv meg a kételkedéstől.
Buzgó imám alatt a Szentlélek a tanítványra, Tamásra emlékeztetett, aki
nem volt hajlandó elhinni, hogy Jézus feltámadt, amíg meg nem látta
Jézus sebeit a saját szemével. Miután Tamás látta Jézus átütött kezét
és lábát, hitt és felkiáltott: "Én Uram, és én Istenem!"
Ez az igeszakasz segített nekem megszabadulni attól a félelemtől, amit
a kétely okozott bennem. Jézusnak Tamáshoz intézett szavai különösen
sokat jelentettek: "Mivel látsz engem, hiszel. Boldogok, akik nem
látnak és hisznek." A hitem újból megerősödött és meggazdagodott.

Imádság: Urunk, Jézusunk, állj mellettünk, amikor a gyengeségeinkkel és
hitetlenségünkkel küzdünk. Kegyelmed által újíts meg minket, hadd
legyünk újra hűséges szolgáid. Ámen.

Isten ugyanúgy mellettünk van a kételyeinkben, mint a hitünkben.
Harold Lemley (Georgia, USA)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIK KÉTELYEIKKEL KÜZDENEK!