Csendes Percek október 13.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2008. Okt. 13., H, 03:41:03 CEST

                       2008. október 13. hétfő

Mt 5,1-12.

1 Amikor meglátta a sokaságot, felment a hegyre, és miután leült,
odamentek hozzá tanítványai. 2 Ő pedig megszólalt, és így tanította
őket:
3 "Boldogok a lelki szegények, mert övék a mennyek országa.
4 Boldogok, akik sírnak, mert ők megvigasztaltatnak.
5 Boldogok a szelídek, mert ők öröklik a földet.
6 Boldogok, akik éheznek és szomjaznak az igazságra, mert ők
megelégíttetnek.
7 Boldogok az irgalmasok, mert ők irgalmasságot nyernek.
8 Boldogok a tiszta szívűek, mert ők meglátják az Istent.
9 Boldogok, akik békét teremtenek, mert ők Isten fiainak neveztetnek.
10 Boldogok, akiket az igazságért üldöznek, mert övék a mennyek
országa.
11 Boldogok vagytok, ha énmiattam gyaláznak és üldöznek titeket, és
mindenféle rosszat hazudnak rólatok. 12 Örüljetek és ujjongjatok, mert
jutalmatok bőséges a mennyekben, hiszen így üldözték a prófétákat is,
akik előttetek éltek."

                          KESERŰ GYÜMÖLCS

Teljes örömnek tartsátok, testvéreim, amikor különféle kísértésekbe
estek, tudván, hogy hitetek próbája állhatatosságot eredményez. (Jak
1,2-3)

Egy vad datolyaszilvafa nőtt a farmunkon, ahol gyermekkoromban éltünk.
Az egyik nyáron édesanyám rámutatva a fára azt mondta, majd ősszel
visszatérünk, és leszüretelünk. Kértem, engedjen megkóstolni egy
datolyaszilvát.
"Ez a gyümölcs nem jó addig, míg nem éri az első fagy" -
figyelmeztetett. "Nem fog ízleni neked." Végül engedett nyafogásomnak,
és adott egy éretlen szilvát. Izgatottan tapogattam sima, narancsszínű
héját, majd hirtelen beleharaptam kemény húsába. Amint fogaim
áthatoltak a gyümölcs héján, a keserű lé szétömlött a nyelvemen.
Kiköptem a keserű falatot, és megpróbáltam megszabadulni a számat
összehúzó savas íztől.
Amikor ősszel visszamentünk, hogy leszedjük az érett gyümölcsöket,
édesanyám odanyújtott egyet, kóstoljam meg. Ráztam a fejem. Csak akkor
kóstoltam meg, amikor a pudinghoz előkészítette. A gyümölcs édes,
zamatos ízűvé érett.
Keserű próbák idején mindig eszembe jut annak a datolyaszilvának az
íze. Ritkán örülök a megpróbáltatásoknak, de a hit mindig megvigasztal.
A kísértéseken túl láthatom, hogyan növekedhetek általuk, hogyan válik
a keserű gyümölcs édessé.

Imádság: Drága Urunk, adj türelmet megvárnunk áldásaid beteljesülését.
Ámen.

Az élet keserű megtapasztalásai édes gyümölccsé válhatnak.
Mary Ann Clifft (Arizona, USA)

IMÁDKOZZUNK A NEHÉZ PRÓBÁK KÖZÖTT LÉVŐKÉRT!