Csendes Percek október 1.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2008. Okt. 1., Sze, 03:41:01 CEST

                       2008. október 1. szerda

2Kor 9,6-15.

6 Tudjuk pedig, hogy aki szűken vet, szűken is arat, és aki bőven vet,
bőven is arat. 7 Mindenki úgy adjon, ahogyan előre eldöntötte szívében,
ne kedvetlenül vagy kényszerűségből, mert "a jókedvű adakozót szereti
az Isten". 8 Az Istennek pedig van hatalma arra, hogy minden kegyelmét
kiárassza rátok, hogy mindenütt mindenkor minden szükségessel
rendelkezzetek, és bőségben éljetek minden jó cselekedetre. 9 Amint meg
van írva: "Bőkezűen osztott a szegényeknek, igazsága megmarad örökké."
10 Aki pedig magot ad a magvetőnek, és eledelül kenyeret, megadja és
megsokasítja vetőmagotokat, és megszaporítja "igazságotok gyümölcsét."
11 Így mindenben meggazdagodtok a teljes tisztaszívűségre, amely
hálaadást szül az Isten iránt általunk. 12 Mert ennek a szolgálatnak az
ellátása nemcsak a szentek szükségleteit elégíti ki, hanem sokakat
hálaadásra is indít az Isten iránt. 13 Mert e szolgálat
eredményességéért dicsőítik majd az Istent, azért az engedelmességért,
amellyel Krisztus evangéliumáról vallást tesztek, és azért a
jószívűségetekért, amely irántunk és mindenki iránt megnyilvánul. 14 És
ők könyörögnek is értetek, és vágyódnak utánatok, mivel Isten jósága
bőven kiáradt rátok. 15 Hála legyen az Istennek kimondhatatlan
ajándékáért!

                          A TIZED ÖRÖKSÉGE

Hozzátok be a raktárba az egész tizedet, hadd legyen eleség a házamban,
és így tegyetek próbára engem - mondja a Seregek Ura. Meglátjátok, hogy
megnyitom az ég csatornáit, és bőséges áldást árasztok rátok. (Mal
3,10)

Nagymamám özvegyasszony volt, aki igen szűkös anyagi forrásokon nevelte
fel apámat és hat testvérét, emellett az egyházi tizedet mindig
hűségesen fizette. Egyszer azt mondta nekem: "Isten sohasem felejt el
gondot viselni rám és az enyéimre."
Tizenévesként megkérdeztem apámat, hogy miért fizet tizedet. A nagymama
régi, díszes befőttes üvegéről beszélt. "Tíz százaléka annak, amit a
nagymama keresett a másokra való mosással és annak a kis összegnek,
amit mi, gyerekek kerestünk újságkihordással és a tiszta ruhák
visszaszállításával, belekerült abba az üvegbe. "Hogy tudtátok a
megmaradó pénzt beosztani, hogy a szükséges dolgokat megvehessétek?"
Erre azt válaszolta: "Nem kellett szűkölködnünk, mivel Isten
megsokszorozta keresetünket."
Örülök, hogy a nagymamám megtanította gyermekeit a tized fizetésére.
Hálás vagyok édesapámnak, hogy segített megértenem, Isten
megsokszorozza azt, amit valaha is adunk, és arra használja, hogy
gazdagabbá tegye a mások életét éppúgy, mint ahogyan a miénket is.

Imádság: Hálát adunk neked, Urunk, Gondviselőnk, hogy javainkkal is
szolgálhatjuk a te dicsőségedet. Ámen.

Ha adunk Istennek, az áldást hoz az adakozóra és másokra.
Jane Owen (Utah, USA)

IMÁDKOZZUNK NAGYOBB NEMESLELKŰSÉGÉRT!