Csendes Percek november 28.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2008. Nov. 28., P, 03:41:02 CET

                      2008. november 28. péntek

Fil 4,10-19.

10 Nagy volt az örömöm az Úrban, hogy végre felbuzdultatok a velem való
törődésre. Mert gondoskodtatok volna, de nem volt rá alkalmatok. 11 Nem
a nélkülözés mondatja ezt velem, mert én megtanultam, hogy körülményeim
között elégedett legyek. 12 Tudok szűkölködni és tudok bővölködni is,
egészen be vagyok avatva mindenbe, jóllakásba és éhezésbe, a
bővölködésbe és a nélkülözésbe egyaránt. 13 Mindenre van erőm a
Krisztusban, aki megerősít engem. 14 Mégis jól tettétek, hogy
közösséget vállaltatok velem nyomorúságomban. 15 Azt pedig tudjátok ti
is, filippiek, hogy az evangélium hirdetésének kezdetén, amikor
eltávoztam Macedóniából, az ajándékozás és elfogadás tekintetében
egyetlen gyülekezet sem állt velem kapcsolatban, csak ti egyedül, 16
mert egyszer-másszor Thesszalonikába is küldtetek szükségleteimre. 17
Nem mintha az ajándékot kívánnám, hanem azt kívánom, hogy bőségesen
kamatozzék az a ti javatokra. 18 Átvettem mindent, és bővelkedem. El
vagyok látva, miután megkaptam Epafroditosztól, ami tőletek jött olyan
kellemes illatként és kedves áldozatként, amely tetszik az Istennek. 19
Az én Istenem pedig be fogja tölteni minden szükségeteket az ő
gazdagsága szerint dicsőséggel a Krisztus Jézusban.

                      JÖJJÖN, AMINEK JÖNNIE KELL

Megtanultam, hogy körülményeim között elégedett legyek. (Fil 4,11)

Irwin, lányom törpepapagája, egész életében kalitkában élt. Nem ismerte
a szabadságot. A szegett szárnyai miatt Irwin nem érezheti a repülés
örömét, milyen az, amikor a szél a szárnyaiba kap. Ennek ellenére Irwin
vidáman tölti napjait, a tükrös harangját csipegeti és énekel. Meleg,
napos időben a nyitott ablaknál olyan, mintha egy sereg madár dalolna
kint a fákon, holott Irwin egymaga trillázik, mint egy egész kórus.
Mint szárnyaszegett madár, Pál apostol is börtönben ült és sok más
nehézséget is elszenvedett. Mégis, a korai gyülekezetekbe írt levelei
még ma is bátorítanak bennünket. Isten a nehézségekben is munkálkodott
Pálon keresztül.
Lehet, hogy néha Pálhoz - vagy Irwinhez - hasonlóan, a körülmények
fogságában érezzük magunkat. Talán engedjük, hogy a bűn szolgává
tegyen, vagy a család nehézségei, egészségügyi probléma, munkahely
elvesztése szegi szárnyainkat.
Korlátaink miatt nem mindig vagyunk képesek úgy járni utunkat és tenni
a dolgunkat, ahogy szeretnénk. Mégis nyitottabbá válunk Isten
akaratának keresésére és annak elfogadására. Az élethez és Istenhez
való hozzáállásunk és válaszunk a mi döntésünk. Választhatjuk azt, hogy
megelégedettek vagyunk változtathatatlan körülményeinkben, és örömmel
szolgáljuk Urunkat.

Imádság: Urunk, köszönjük, hogy te vagy örömünk, békességünk és erőnk.
Ámen.

Bármi korlátoz, mégis énekelhetünk.
Belinda Howard Smith (Texas, USA)

IMÁDKOZZUNK AZ ELBÁTORTALANODOTTAKÉRT!

_____________________________

CD ajánlat:

A TEREMTÉS CSODÁI

"Világunk keletkezésének fölfoghatatlan csodáját, a mindenható akarat
teremtő erejét a zeneiroda­lom remekműveibõl válogatva idézi meg
Farkas Zsolt és Várnagy Andrea zongoraművész házaspár legújabb CD
lemezén. A Teremtés csodái a Genezis első verseitől indulva veszi sorra
a bibliai teremtéstörténet eseményeit Borbély T. András színművész, a
Magyar Katolikus Rádió szerkesztő-műsorvezetője tolmácsolásában. A
közismert szentírási részek mellé Beethoven Holdfényszonátájának
részlete, Grieg Reggeli hangulat című darabja, Debussy, Clair de Lune,
Ravel, Fauré, Dvorák és Liszt mûvei illeszkednek, amelyek
segítenek átélhetőbbé tenni a jól ismert teremtéstörténet elemeit.
A négykezes darabok és az igeversek különleges harmóniája révén a
hallgató részese lehet a hét­köznapok csodáinak, a természet és az
ember megszerkesztettsége varázslatos titkának: meg­sejtheti a Teremtő
mindent átölelő jelenlétét.
A CD lemez negyvenöt perces összeállítása egyaránt ajánl­ható az
igényes, avatott hallgatóknak és a komolyzenével most ismerkedő
fiataloknak, sőt kiváló ajándék karácsonyra is."

A CD nagykereskedelmi ára: 2.200,- Ft

Ébredés Alapítvány
2119 Pécel, Kálvin tér 2/b.
Tel.: (28) 452-334