Csendes Percek november 19.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2008. Nov. 19., Sze, 03:41:05 CET

                      2008. november 19. szerda

1Kir 18,41-46.

41 Ezután Illés ezt mondta Ahábnak: Menj föl, egyél, és igyál, mert eső
zúgása hallatszik. 42 Aháb fölment, hogy egyék és igyék. Illés pedig
fölment a Karmel tetejére, a földre kuporodott, és arcát a térdei közé
hajtotta. 43 Így szólt a szolgájához: Menj föl, és tekints a tenger
felé! Az fölment, és arra tekintett, majd ezt mondta: Nincs ott semmi.
Illés ezt mondta: Menj vissza hétszer! 44 Hetedszerre ezt mondta a
szolga: Most egy tenyérnyi kis felhő emelkedik föl a tengerből. Ő azt
felelte: Menj el, és mondd ezt Ahábnak: Fogj be, és menj le, míg föl
nem tartóztat az eső! 45 Eközben az történt, hogy viharfelhők
sötétítették el az eget, és nagy eső lett. Aháb harci kocsira szállt,
és Jezréelbe ment. 46 Az ÚR keze pedig Illéssel volt, és ő felövezve
derekát, Aháb előtt futott a Jezréelbe vezető útig.

                          ISTENRE FIGYELÉS

Egy tenyérnyi kis felhő emelkedik föl a tengerből. (1Kir 18,44)

Izráel már három éve szenvedett az aszálytól. Illés szolgája
végigpásztázta tekintetével a kitikkadt tájat a felhőtelen égbolt
alatt, de semmi nyomát nem látta a változásnak. Illés azonban mégis azt
állította, hogy hamarosan esni fog. Azon a délutánon a szolga hetedszer
is végignézte a látóhatárt. Amikor észrevett egy kis felhőcskét, Illés
rögtön fölfedezte benne Isten munkáját, és a tettek mezejére lépett. A
prófétának elég volt Isten munkálkodásának egy aprócska jele is, mert
már számított rá.
Illésen gondolkoztam, hogy vajon én küldtem volna viharjelzést a
királynak egyetlen felhőcske alapján? Nem valószínű. Megvártam volna a
hatalmas vihar előszelét, és csak utána kezdtem volna hirdetni a
hitemet, hogy Isten meghallgatta az imámat. Hányszor nem figyeltem fel
Isten körülöttem végzett munkájára csak azért, mert túl csekélynek tűnt
a szememben? Amikor nyomorúságos helyzetben vagyok, és imádkozom, Isten
válasza nagyon finoman kezdődik: egy kedves szó a goromba munkatárstól,
egy tiszteletteljes válasz a nehezen kezelhető gyermektől, vagy egy
éjszakai nyugodt, pihentető alvás.
Jobban szeretnék hasonlítani Illésre. Hittel akarok imádkozni Isten
segítségéért, és rögtön fel akarom ismerni, ha az megérkezik. Minél
hamarabb elfogadom, hogy Isten munkálkodik az életemben, annál hamarabb
észreveszem a változást.

Imádság: Mindenható Istenünk, mutasd meg nekünk, hogyan munkálkodsz a
kis és a nagy dolgokban. Ámen.

A legapróbb változás is a csoda kezdetét jelezheti.
JoLynne Keough (Kalifornia, USA)

IMÁDKOZZUNK AZ ASZÁLY SÚJTOTTA VIDÉKEK LAKÓIÉRT!