Csendes Percek november 16.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2008. Nov. 16., V, 03:41:02 CET

                     2008. november 16. vasárnap

Mt 22,1-10.

1 Megszólalt erre Jézus, és ismét példázatokban beszélt hozzájuk: 2
"Hasonló a mennyek országa egy királyhoz, aki menyegzőt készített a
fiának. 3 Elküldte szolgáit, hogy hívják össze a meghívottakat a
menyegzőre, de azok nem akartak elmenni. 4 Ekkor más szolgákat küldött,
akikhez így szólt: Mondjátok meg a meghívottaknak: Íme, elkészítettem
az ebédet, ökreim és hízott állataim levágva, és minden készen van:
Jöjjetek a menyegzőre! 5 De azok, mit sem törődve ezzel, elmentek: az
egyik a földjére, a másik a kereskedésébe. 6 A többiek pedig
megragadták szolgáit, bántalmazták és megölték őket. 7 Ekkor a király
haragra gerjedt, elküldte seregeit, és elpusztította ezeket a
gyilkosokat, városukat pedig felégette. 8 Akkor ezt mondta szolgáinak:
A menyegző ugyan kész, de a meghívottak nem voltak rá méltók. 9
Menjetek tehát a keresztutakra, és akit csak találtok, hívjátok el a
menyegzőre. 10 Kimentek a szolgák az utakra, összeszedtek mindenkit,
akit csak találtak, gonoszokat és jókat egyaránt, és megtelt a
lakodalmas ház vendégekkel.

                     MINDENKINEK SZÓLÓ MEGHÍVÁS

Sőt azokat választotta ki az Isten, akik a világ szemében bolondok,
hogy megszégyenítse a bölcseket, és azokat választotta ki az Isten,
akik a világ szemében erőtlenek, hogy megszégyenítse az erőseket. (1Kor
1,27)

Egyik vasárnap reggel templomba menet mozgássérült diákok csoportjára
lettem figyelmes, akik szintén a templomba tartottak. Egyesek
tolószékben, mások mankóval, megint mások bicegve haladtak. Megindultan
figyeltem, ahogyan ezek a más vallású fiatalok az Isten házába
igyekeznek. Mindeközben az egyetem közelében élő számos keresztyén
család is eljöhetett volna az istentiszteletre, de ők valamiért nem
értek rá.
Ezek a diákok a legkülönfélébb kulturális közegből érkeztek, s egy éven
keresztül az egyetem területén szakmai képzésben vettek részt. Habár a
templomlátogatás nem volt kötelező, mégis szívesen eljöttek, és
érdeklődve hallgatták a tanításokat.
Miközben sok keresztyén nem vette a fáradtságot, hogy részt vegyen az
istentiszteleten, a templom mégis megtelt más vallású emberekkel, akik
elfogadták a meghívást, és áldásban részesültek. A mai igében is
hasonló helyzetet látunk. A menyegzőre meghívott barátok és rokonok nem
vették komolyan a meghívást, és nem jöttek el. Az esküvői terem mégis
megtelt vendégekkel, akik egyszerű emberek voltak, ám válaszoltak a
hívásra, és áldásban és megtiszteltetésben részesültek.

Imádság: Urunk, hálásak vagyunk azért, hogy a családod tagjai vagyunk,
és imádhatunk téged. Ámen.

Mennyit áldozok az időmből Istennek?
Pramila Barkataki (Uttar Pradesh, India)

IMÁDKOZZUNK A SZAKMÁT TANULÓ FOGYATÉKKAL ÉLŐKÉRT!