Csendes Percek november 11.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2008. Nov. 11., K, 03:41:02 CET

                       2008. november 11. kedd

1Jn 3,14-19.

14 Mi tudjuk, hogy átmentünk a halálból az életbe, mert szeretjük
testvéreinket: aki nem szereti a testvérét, az a halálban van. 15 Aki
gyűlöli a testvérét, az embergyilkos; azt pedig tudjátok, hogy az
embergyilkosnak nincs örök élete. 16 Abból ismerjük a szeretetet, hogy
ő az életet adta értünk; ezért mi is tartozunk azzal, hogy életünket
adjuk testvéreinkért. 17 Aki pedig világi javakkal rendelkezik, de
elnézi, hogy a testvére szükséget szenved, és bezárja előtte a szívét,
abban hogyan lehetne az Isten szeretete?
18 Gyermekeim, ne szóval szeressünk, ne is nyelvvel, hanem
cselekedettel és valóságosan. 19 Ebből tudható, hogy az igazságból
valók vagyunk. És akkor az ő színe előtt azzal biztatjuk a szívünket,
20 hogy bár a szívünk elítél, Isten mégis nagyobb a mi szívünknél, és
mindent tud.

                      JÓTÉKONYSÁG KÉTSÉG KÍVÜL

Akkor az Úr ezt mondta Kainnak: Hol van Ábel, a testvéred? Kain ezt
felelte: Nem tudom! Talán őrzője vagyok én a testvéremnek? (1Móz 4,9)

Feleségemmel két gyermeket felneveltünk, és arany éveinkre
készülődtünk. Majd lányunk házassága tönkrement, és három unokánkkal
együtt hozzánk költözött. Most hatan élünk egy kis faházban.
Feleségemmel újra dolgozunk, és le kellett mondanunk a könnyed életre
vonatkozó terveinkről. Érzelmi kríziseken mentünk keresztül, ami végül
önsajnálattá alakult. A harmadik évre azonban - Isten szavának
köszönhetően - kezdtük máshogy látni magunkat és körülményeinket.
Az Úr ezt kérdezte Kaintól: "Hol van Ábel, a testvéred?" "Nem tudom!" -
jött Kain válasza. Utána feltette az első emberi kérdést Istennek:
"Talán őrzője vagyok én a testvéremnek?"
A tanítványoknak is voltak kérdései. Az Olajfák-hegyén odamentek
Jézushoz. Ahogy beszélt hozzájuk, Kain réges-régi kérdése is választ
kapott. Az Úr elmagyarázta, hogy kötelesek vagyunk másokkal törődni,
gondoskodni róluk, mert ha így teszünk, Krisztusról gondoskodunk. (Mt
25,40) Valóban tudunk inni poharából, tudjuk hordozni keresztjét, és le
tudjuk tenni életünket a többiekért? Igen, és így is kell tennünk,
bármikor lehetőségünk van rá. Ha törődünk a rászorulókkal, Krisztussal
törődünk.

Imádság: Istenünk, add, hogy "ne szóval szeressünk, ne is nyelvvel,
hanem cselekedettel és valóságosan." Ámen. (1Jn 3,18)

Ma hogyan fogom Isten ügyét szolgálni?
Tom Henson (Arkanas, USA)

IMÁDKOZZUNK AZ UNOKÁIKAT NEVELŐ NAGYSZÜLŐKÉRT!