Csendes Percek november 10.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2008. Nov. 10., H, 03:41:01 CET

                       2008. november 10. hétfő

Zsolt 33,1-9.

1 Vigadjatok az ÚRban, ti igazak! Az igaz emberekhez illik a dicséret.
2 Adjatok hálát az ÚRnak citeraszóval, tízhúrú lanttal zengjetek neki!
3 Énekeljetek neki új éneket, szépen zengjenek hangszereitek!
4 Mert az ÚR igéje igaz, mindent hűségesen cselekszik.
5 Szereti az igaz ítéletet, az ÚR szeretetével tele van a föld.
6 Az ÚR igéje alkotta az eget, egész seregét szájának lehelete.
7 Gáttal torlaszolta el a tenger vizét, mederbe zárta hullámait.
8 Féljen az ÚRtól az egész föld, rettegjen tőle a világ minden lakója,
9 mert amit ő mondott, meglett, és amit parancsolt, előállott.

                          NYITOTT SZEMMEL

Aki nem úgy fogadja az Isten országát, mint egy kisgyermek, semmiképpen
nem megy be abba. (Lk 18,17)

A rendkívül erős szél az összes őszi falevelet lefújta a fákról. A
mindenütt halomba összekotort levélkupacokkal teli kert elhanyagoltnak
és szemetesnek látszott.
Aznap sok teendőm volt, de tudtam, hogy mindenképpen kell egy kis időt
szakítanom a falevelek összeseprésére. Lassan haladtam vele, amikor a
hároméves kislányom, Lucy segíteni akart. Egy jóindulatú mosollyal
kerestem neki egy kissöprűt, és újra nekiláttam a dolgomnak. Néhány
perc múlva hátrafordultam, és azt láttam, hogy Lucy lassan, egyesével
szedegeti fel a faleveleket, és mindegyiket közelről megszemléli.
Mielőtt még rászóltam volna, felkiáltott: "Nézd csak, anya, milyen
gyönyörűek!" Egy szépséges, aranyszínű falevelet nyújtott felém. Majd
ide-oda rohangálva egymás után kapkodta fel a leveleket, sárgát,
pirosat, bíborszínűt, rózsaszín árnyalatút, fel-felkiáltva szépségük
láttán, az erezetüket pici ujjaival simogatva.
Csendben álltam mellette, és szégyelltem magam. A falevelekben én csak
egy újabb feladatot láttam egy egyébként is túlzsúfolt nap munkái
között, a kislányom azonban az Isten által teremtett szépséget vette
észre bennük. Lucy felnyitotta a szememet szerető Istenünk tökéletes
munkájának észrevételére.

Imádság: Urunk, nyisd meg szemünket a körülöttünk lévő szépségre,
melyet örömünkre teremtettél. Ámen.

Legyen szemünk, észrevenni Isten munkáját magunk körül!
Carol Purves (Cumbria, Anglia)

IMÁDKOZZUNK AZ ELFOGLALT KISGYERMEKES SZÜLŐKÉRT!