Csendes Percek november 7.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2008. Nov. 7., P, 03:41:02 CET

                       2008. november 7. péntek

2Kor 4,7-15.

7 Ez a kincsünk pedig cserépedényekben van, hogy ezt a rendkívüli erőt
Istennek tulajdonítsuk, és ne magunknak: 8 Mindenütt szorongatnak
minket, de nem szorítanak be, kétségeskedünk, de nem esünk kétségbe; 9
üldözöttek vagyunk, de nem elhagyottak, letipornak, de el nem veszünk;
10 Jézus halálát mindenkor testünkben hordozzuk, hogy Jézus élete is
láthatóvá legyen testünkben. 11 Mert életünk folyamán szüntelen a halál
révén állunk Jézusért, hogy a Jézus élete is láthatóvá legyen halandó
testünkben. 12 Azért a halál bennünk végzi munkáját, az élet pedig
bennetek. 13 Mivel pedig a hitnek ugyanaz a Lelke van bennünk, ahogyan
meg van írva: "Hittem, azért szóltam", mi is hiszünk, és azért szólunk!
14 Mert tudjuk, hogy aki feltámasztotta az Úr Jézust, az Jézussal
együtt minket is feltámaszt, és maga elé állít veletek együtt. 15 Mert
minden értetek van, hogy a kegyelem sokasodjék, és egyre többen adjanak
hálát az Isten dicsőségére.

                          REJTETT KINCSEK

Ez a kincsünk pedig cserépedényekben van, hogy ezt a rendkívüli erőt
Istennek tulajdonítsuk, és ne magunknak. (2Kor 4,7)

A washingtoni Természettani Múzeumban tett látogatásunk során fiunk
kedvenc kiállítása egy gazdag földtani tárlat volt. Az első teremben
különböző szikladarabok voltak, melyeket mély, hideg, sötét és
elhagyatott helyeken találtak. A másodikban hihetetlen formájú és
méretű kőzetdarabokat mutattak, tele gyönyörű színes kristályokkal,
amiket a föld mélyében uralkodó nyomás formált. A további termekben
szokványosabb kőzetek voltak, színtelenek, idomtalanok, vagy éppen
üregesek. Közelebbről megszemlélve azonban, láthattam bennük a pompás,
színes csiszolt kristály kezdeti formáit.
Amint nézegettem ezeket a csodákat, ráéreztem arra, hogy mi is
ilyenekké válhatunk az élet megpróbáltatásai és kihívásai által. De ott
rejtőzik bennünk a kincs, várva, hogy a mindennapi élet harcainak
szorításában alakuljon és csiszolódjon.
Ha állhatatosak maradunk, ez a kincs egyre tökéletesedik, és az emberek
életünk példáját látva Krisztus vonzásába kerülnek. Harcaink és
küzdelmeink pedig nem deformálnak, hanem finomítanak és csiszolnak
minket, hogy Istennek egyre jobb szolgái lehessünk.

Imádság: Urunk, segíts meglátnunk, hogy az élet küzdelmei támogatnak a
hitbeli növekedésben és Krisztus képére formálnak minket. Ámen.

Milyen megtapasztalások csiszolják ma az életemet?
Miriam Pinero (Puerto Rico)

IMÁDKOZZUNK, HOGY A NEHÉZSÉGEKET LEHETŐSÉGNEK LÁSSUK!