Csendes Percek május 25.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2008. Május. 25., V, 03:41:01 CEST

                       2008. május 25. vasárnap

5Móz 15,7-11.

7 Ha valaki elszegényedik testvéreid közül valamelyik lakóhelyeden,
abban az országban, amelyet Istened, az ÚR ad neked, ne légy kemény
szívű és szűkmarkú szegény testvéreddel szemben, 8 hanem légy hozzá
bőkezű, és adj neki szívesen kölcsönt, amennyire szüksége van, amiben
szükséget szenved. 9 Vigyázz, ne támadjon szívedben ilyen alávaló
gondolat: közeledik a hetedik esztendő, az adósságelengedés éve. Ne
nézd rossz szemmel szegény testvéredet, mert ha nem adsz neki, az ÚRhoz
kiált miattad, és vétek fog terhelni téged. 10 Adj neki szívesen, és ne
essék rosszul az, hogy adsz, mert éppen azért fogja megáldani Istened,
az ÚR minden munkádat és minden szerzeményedet. 11 Mert a szegény nem
fogy el a földről, azért parancsolom neked, hogy légy bőkezű az
országodban levő nyomorult és szegény testvéredhez.

                     ISTEN GYERMEKEI SZÜKSÉGBEN

Mózes így szólt: Mert a szegény nem fogy el a földről, azért
parancsolom neked, hogy légy bőkezű az országodban levő nyomorult és
szegény testvéredhez. (5Móz 15,11)

A hajléktalan központban körbepillantottam a helyiségben összegyűlt
hajléktalanok csoportján. Mindannyian a vacsora kedvéért jöttek.
Leültem egy idősebb ember mellé, és hallgattam, amint elkezdte idézni
az egyik bibliai igeverset a másik után. Megkérdeztem, honnan ismeri
ilyen jól a Bibliát. Azt válaszolta: "Korábban lelkész voltam."
Ez a szakállas csavargó megváltoztatta felfogásomat a hajléktalanokról,
szegényekről, és rászorulókról. Ma már sokkal világosabban látom, hogy
ők is Isten gyermekei, olyanok, akiket Isten elvárása szerint feltétel
nélkül kell szeretnünk, akik számára Isten reménységet ad, és akikkel
terve van.
A mai igeszakasz az egyik legerőteljesebben megfogalmazott rész a
Bibliában, amely a szegények iránti felelősségünkről szól. Az a tény,
hogy a szegény soha nem fogy el körülöttünk, nem ad mentséget arra,
hogy mellőzzük őket. Valójában az ellenkezője áll: bőkezűnek kell
lennünk az országunkban lévő nyomorult és szegény testvéreinkhez.

Imádság: Drága Urunk, segíts megragadnunk minden lehetőséget arra, hogy
bőkezűen szolgáljunk a rászorulók között. Készíts fel minket minden
ilyen találkozásra. Ámen.

Mennyire nyitott a kezem és a szívem a szegények felé?
Valerie Burgess (Alaszka, USA)

IMÁDKOZZUNK A VÁROSUNKBAN ÉLŐ HAJLÉKTALANOKÉRT!