Csendes Percek március 31.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2008. Már. 31., H, 03:41:02 CEST

                       2008. március 31. hétfő

Jel 21,22-22,5.

22 Nem láttam templomot a városban, mert az Úr, a mindenható Isten és a
Bárány annak a temploma. 23 Napra sincs szüksége a városnak, sem
holdra, hogy világítsanak neki, mert az Isten dicsősége világosította
meg, és lámpása a Bárány: 24 a népek az ő világosságában fognak járni,
és a föld királyai oda viszik be dicsőségüket. 25 Kapuit nem zárják be
nappal, éjszaka pedig nem lesz. 26 A népek odaviszik dicsőségüket és
tiszteletüket, 27 tisztátalanok pedig nem jutnak be oda, sem olyanok,
akik utálatosságot vagy hazugságot cselekszenek: hanem csak azok, akik
be vannak írva a Bárány életkönyvébe.
1 Azután megmutatta nekem az élet vizének folyóját, amely ragyogó, mint
a kristály, s az Isten és a Bárány trónusából ered. 2 A város főútjának
közepén, a folyó két ága között van az élet fája, amely tizenkétszer
hoz termést, minden egyes hónapban megadja termését, és a fa levelei a
népek gyógyítására szolgálnak. 3 Nem lesz többé átok a városon, hanem
az Isten és a Bárány trónusa lesz benne: szolgái imádják őt, 4 és látni
fogják az ő arcát, és az ő neve lesz a homlokukon. 5 Éjszaka sem lesz
többé, és nem lesz szükségük lámpásra, sem napvilágra, mert az Úr Isten
fénylik fölöttük, és uralkodnak örökkön-örökké.

                          EGY ÜVEGSZILÁNK

Mi pedig, miközben fedetlen arccal, mint egy tükörben szemléljük az Úr
dicsőségét mindnyájan, ugyanarra a képre formálódunk át az Úr Lelke
által dicsőségről dicsőségre. (2Kor 3,18)

Gyermekkoromban családommal Kenyában éltünk. Házunk egy bokrokkal teli
hegyoldalon állt. Egyik reggel valami csillogót vettem észre a fűben.
Olyan erős fénye volt, hogy biztos voltam benne, ez csak egy ékszer
lehet. Gyorsan, izgalmas előérzetekkel futottam a hegyre, és lecsaptam
a zsákmányomra.
Milyen fájdalmas csalódás! Az "ékszer" csak egy értéktelen üvegszilánk
volt. Koszos, de mégis fénylett a napsütésben. Soha nem felejtem
csalódásom égető érzését. Azonban ettől az üvegszilánktól egy nem várt
dolgot tanultam meg.
Ami nem több mint egy félredobott üvegszilánk, mégis vissza tudja verni
a lenyűgöző napfényt? Isten csodálatos célja ez: habár egy bűnös
környezetben élünk, Isten dicsőségét be tudjuk fogadni, másoknak tovább
tudjuk adni, és egy napon mi is Isten ékszerei leszünk. "Mint a korona
drágakövei, úgy ragyognak földjén." (Zak 9,16)

Imádság: Köszönjük Istenünk, hogy mérhetetlen dicsőségedet tükrözöd
bennünk. Ámen.

Még a legkisebb üvegszilánk is visszaveri a napfényt.
Elaine Brown (Perthshire, Skócia)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIK JELENTÉKTELENNEK ÉRZIK MAGUKAT!