Csendes Percek március 29.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2008. Már. 29., Szo, 03:41:02 CET

                      2008. március 29. szombat

1Sám 13,5-14.

5 A filiszteusok is összegyűltek, hogy harcba bocsátkozzanak Izráellel:
harmincezer harci kocsi, hatezer lovas és oly sok nép, mint a
tengerpart homokja. Felvonultak és tábort ütöttek Mikmásznál,
Bét-Áventől keletre. 6 Amikor látták az izráeliek, hogy bajban vannak,
mert már megszorították a hadinépet, barlangokban, üregekben, kősziklák
között, sziklahasadékokban és vermekben rejtőzött el a nép. 7 A héberek
átkeltek a Jordánon Gád és Gileád földjére. Saul pedig még Gilgálban
volt, és az egész nép riadtan sorakozott mögéje. 8 Azután várt hét
napig, a Sámuel által meghatározott időig, de Sámuel nem érkezett meg
Gilgálba, a nép pedig széledezni kezdett tőle. 9 Akkor ezt mondta Saul:
Hozzátok ide az égőáldozatot és a békeáldozatot! És bemutatta az
égőáldozatot. 10 Alig végezte be az égőáldozat bemutatását, amikor
megérkezett Sámuel. Saul eléje ment, hogy áldással köszöntse őt. 11 De
Sámuel ezt mondta: Mit tettél? Saul így felelt: Amikor láttam, hogy a
nép széledezni kezd tőlem, te pedig nem érkeztél meg a megállapított
időre, de a filiszteusok már összegyűltek Mikmászban, 12 azt gondoltam,
hogy mindjárt rám törnek a filiszteusok Gilgálba, és én még nem
esedeztem az ÚRhoz. Összeszedtem tehát magam, és bemutattam az
égőáldozatot. 13 Akkor ezt mondta Sámuel Saulnak: Ostobaságot követtél
el! Nem teljesítetted Istenednek, az ÚRnak a parancsát, amelyet
parancsolt neked, pedig most véglegesen megerősítette volna az ÚR
Izráelben a királyságodat. 14 Most azonban nem lesz királyságod
maradandó. Keresett magának az ÚR szíve szerint való embert, és őt
tette az ÚR népe fejedelmévé, mert te nem teljesítetted, amit az ÚR
parancsolt.

                         A VÉGSŐ SÍRFELIRAT

Megtaláltam Dávidot, Isai fiát, a szívem szerint való férfit, aki
teljesíti minden akaratomat. (ApCsel 13,22)

Mindig kedvteléssel olvasom a régi sírkövek feliratait. Akár humorosak,
akár komolyak vagy ösztönzők, tükrözik az elhunyt személy jellemét, és
azt az örökséget, amit az utókor számára igyekezett hátrahagyni. Ezek a
régi feliratok elgondolkodtattak, én hogyan szeretnék megmaradni mások
emlékezetében. Számomra a legszebb elismerés, a következő lenne: "Isten
szíve szerint való férfi."
Isten megadta Dávid királynak ezt a nagy megtiszteltetést. De mit
jelenthet "Isten szíve szerint való"-nak lenni? A mai vers választ ad
erre. Isten leváltotta Saul királyt engedetlensége miatt, aki ahelyett,
hogy Isten parancsát követte volna, a saját kezébe vette az irányítást.
Ezzel éles ellentétben, Dávid Isten irányítását akarta követni. Hogyan
lehetséges ma ugyanez, hogy Isten kívánságát saját érdekeink elé
helyezzük?
Napi időbeosztásom, szavaim, tetteim bizonyítják-e Isten felé való
odaszánásomat, engedelmességemet? Akik majdan sírkövünket emelik,
összegezhetik-e életünket ezekkel a becses szavakkal: "Egy Isten szíve
szerint való ember"?

Imádság: Drága Istenünk, segíts, hogy szívünk vágyai igazodjanak a te
életünkre vonatkozó terveidhez. Ámen.

Milyen lelki örökséget szeretnék hátrahagyni?
Terry Thomas Bowman (Észak-Karolina, USA)

IMÁDKOZZUNK, HOGY ÉLETÜNK ISTEN TETSZÉSÉRE LEGYEN!