Csendes Percek március 13.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2008. Már. 13., Cs, 03:41:02 CET

                     2008. március 13. csütörtök

Neh 1,1-4.

1 Nehémiásnak, Hakaljá fiának a története. A huszadik esztendő Kiszlév
havában történt, amikor Súsan várában voltam, 2 hogy megérkezett hozzám
egyik atyámfia, Hanáni, és vele együtt néhány Júdából való férfi.
Kérdezősködtem tőlük a megmenekült júdaiakról, akik a fogság után
megmaradtak, meg Jeruzsálemről. 3 Elmondták nekem, hogy a megmaradtak,
akik a fogság után maradtak meg, nagy bajban és gyalázatban vannak ott
abban a tartományban. Jeruzsálem várfala csupa rés, és kapui tűzben
égtek el. 4 Amikor meghallottam ezeket, napokon át ültem, sírtam és
gyászoltam, böjtöltem és imádkoztam a menny Istene előtt.

                        A FALAK ÚJRAÉPÍTÉSE

Amikor meghallottam ezeket, napokon át ültem, sírtam és gyászoltam.
(Neh 1,4)

Nehémiás szíve összetört, amikor megtudta, hogy a hőn szeretett
Jeruzsálem romokban hever. Isten szent városa nem volt több, mint
lerombolt falak és leégett kapuk halmaza. Nehémiás sírt a pusztulás
miatti gyásztól.
Mindegyikünk megtapasztalta már a fájdalmat. Megzavarodtunk valamilyen
életkörülmény miatt: elvesztettük az állásunkat, darabokra tört egy
kapcsolat, lesújtó volt egy diagnózis - mind olyan pillanatok, amikor a
megújulás iránti remény csak tündérmesének tűnik.
Nehémiás azonban nem adta meg magát ezeknek a könnyeknek. Az
elkeseredését tettekre váltotta. A törmelékhegyekre is nézhetett volna,
amik elcsúnyították szülőföldjét, és engedhette volna, hogy az
elkeseredés elfojtsa a helyreállítás reményét. Ehelyett Nehémiás az
újraépítést választotta.
Amikor megpróbáltatásokkal állunk szemben, könnyű meghunyászkodni, és a
romok alá bújni. Ezzel szemben Isten reményteli életre hív. Az Úr
megújulást hoz elő a pusztulásból. Nehémiás példájára tekintsünk, és
kezdjük el az újjáépítést.

Imádság: Istenünk, tudjuk, hogy megérted a szívünk fájdalmát.
Köszönjük, hogy velünk együtt sírsz, és azután az újrakezdésre
bátorítasz. Ámen.

Isten a legsötétebb kétségbeesésben is reménysugarat gyújt.
Hallie Logan (Ohio, USA)

IMÁDKOZZUNK A DEPRESSZIÓBAN SZENVEDŐKÉRT!