Csendes Percek március 4.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2008. Már. 4., K, 03:41:02 CET

                        2008. március 4. kedd

Mt 6,1-6.16-21.

Jézus mondja: 1 "Vigyázzatok: a kegyességeteket ne az emberek előtt
gyakoroljátok, hogy lássanak titeket, mert így nem kaptok jutalmat
mennyei Atyátoktól. 2 Amikor tehát adományt adsz, ne kürtöltess magad
előtt, ahogyan a képmutatók teszik a zsinagógákban és az utcákon, hogy
dicsérjék őket az emberek. Bizony, mondom néktek: megkapták jutalmukat.
3 Te pedig amikor adományt adsz, ne tudja a bal kezed, mit tesz a jobb,
4 hogy adakozásod titokban történjék; a te Atyád pedig, aki látja, ami
titokban történik, megfizet neked."
5 "Amikor imádkoztok, ne legyetek olyanok, mint a képmutatók, akik
szeretnek a zsinagógákban és az utcasarkokon megállva imádkozni, hogy
lássák őket az emberek. Bizony, mondom néktek: megkapták jutalmukat. 6
Te pedig amikor imádkozol, menj be a belső szobádba, és ajtódat bezárva
imádkozzál Atyádhoz titokban; Atyád pedig, aki látja, amit titokban
teszel, megfizet neked."
16 "Amikor pedig böjtöltök, ne nézzetek komoran, mint a képmutatók,
akik eltorzítják arcukat, hogy lássák az emberek böjtölésüket. Bizony,
mondom néktek: megkapták jutalmukat. 17 Amikor pedig te böjtölsz, kend
meg a fejedet, és mosd meg az arcodat, 18 hogy böjtölésedet ne az
emberek lássák, hanem Atyád, aki rejtve van; és Atyád, aki látja, ami
titokban történik, megfizet neked."
19 "Ne gyűjtsetek magatoknak kincseket a földön, ahol a moly és a
rozsda megemészti, és ahol a tolvajok kiássák és ellopják, 20 hanem
gyűjtsetek magatoknak kincseket a mennyben, ahol sem a moly, sem a
rozsda nem emészti meg, és ahol a tolvajok sem ássák ki, és nem lopják
el. 21 Mert ahol a kincsed van, ott lesz a szíved is."

                          ALÁZATOSAN JÁRNI

Amikor pedig böjtöltök, ne nézzetek komoran, mint a képmutatók, akik
eltorzítják arcukat, hogy lássák az emberek böjtölésüket. (Mt 6,16)

Fiatalabb koromban mintaképe voltam annak, hogyan ne viselkedjünk a
nagyböjti időszakban. Mindenkinek beharangoztam: "Kedves barátaim és
családom, ne készítsetek semmi édességet, mert böjtölök, és le
szeretnék mondani róla az Isten kedvéért." Úgy képzeltem, hogy ezáltal
leszek tökéletes keresztyén. Később az Istennel való mélyebb kapcsolat
utáni vágy, a bibliatanulmányozás és az imádság által rájöttem, hogy a
böjtölés nem rólam szól. Ez egy felkészülési időszak, Jézus irántunk
tanúsított szeretetére emlékezve, aki szeretetben önmagát adta
üdvösségünkért.
Amint érettebbé váltam a hitben, felfedeztem, hogy a 40 nap nem arról
szól, hogy valamit fel kellene adnunk, vagy valamiről le kellene
mondanunk, hanem éppen ellenkezőleg, el kell vállalnunk, fel kell
vennünk valamit az Isten kedvéért. Így tehát ma sokkal több időt töltök
a napi csendességemben az Úrral, önvizsgálatot és bűnbánatot tartok,
hogy szorosabb kapcsolatba kerülhessek vele.
Mai igénk arra emlékeztet, hogy alázatosan járjunk Istenünkkel a
másokkal való kapcsolatunkban is.

Imádság: Kérünk, Urunk, légy segítségünkre, hogy figyelmünket egyedül
rád összpontosítsuk és semmi másra. Ámen.

Hogyan készülök szívemben a húsvétra?
Cecelia Logan (New Jersey, USA)

IMÁDKOZZUNK ALÁZATÉRT ISTEN ÉS EMBEREK ELŐTT!