Csendes Percek június 30.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2008. Jún. 30., H, 03:41:01 CEST

                        2008. június 30. hétfő

Jer 18,1-4.

1 Ezt az igét mondta az ÚR Jeremiásnak: 2 Menj el a fazekas házába,
mert ott akarom közölni veled igéimet. 3 Elmentem tehát a fazekas
házába, aki éppen dolgozott a korongon. 4 De rosszul sikerült az edény,
amelyet a fazekas agyagból készített a kezével. Ekkor egy másik edényt
készített belőle a fazekas, ahogyan azt jónak látta.

                          SZERETŐ KEZEKBEN

De rosszul sikerült az edény, amelyet a fazekas agyagból készített a
kezével. Ekkor egy másik edényt készített belőle a fazekas, ahogyan azt
jónak látta. (Jer 18,4)

Tavaly karácsonykor egy különleges ajándékutalványt kaptam, mely
lehetővé tette, hogy leckéket vegyek egy fazekasműhelyben. Nagyon
belelkesedtem. Elképzeltem, hogy egy csomó szép dolgot készítek majd. A
valóság azonban más volt. Első napomon egy öklömnyi hideg, nedves
agyagdarabot megpróbáltam a fazekaskorong közepére helyezni. A
mesteremre hallgatva igyekeztem óvatos kézzel bánni a kezem alatt
körkörösen formálódó agyaggal. Észrevettem, hogy még a legkisebb nyomás
is képes teljesen eldeformálni az agyag alakját.
Fokozatosan tanulgattam lágy simításokkal formálni első edényemet. Ám
ekkor szerencsétlenség történt: félrecsúszott a kezem, az ujjaim
belemélyedtek a képlékeny agyagba, és az újonnan formált edényem
tönkrement. "Nincs túl késő", mondta mesterem, "még mindig kihozhatsz
belőle valami szépet."
Jeremiás Istent egy olyan fazekashoz hasonlítja, aki végtelen
lehetőségeket lát az alkotásaiban. Ha mi fel is adnánk életünk romjai
és szerencsétlenségei közepette, Isten azt súgja: "Még nem fejeztem be
rajtad a munkámat." Ha átengedjük magunkat Isten érintésének, és
engedjük, hogy szeretete által formáljon, akkor ő mindenkiből kihozhat
valami csodálatosat.

Imádság: Istenünk, emlékeztess, hogy kezedben biztonságban vagyunk.
Szereteted által formálj minket. Ámen.

Isten soha, soha, nem mond le rólunk.
Susan J. Foster (Connecticut, USA)

IMÁDKOZZUNK A KÉTKEZI MUNKÁSOKÉRT!