Csendes Percek június 23.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2008. Jún. 23., H, 03:41:02 CEST

                        2008. június 23. hétfő

1Kor 12,12-27.

12 Mert ahogyan a test egy, bár sok tagja van, de a test valamennyi
tagja, noha sokan vannak, mégis egy test, ugyanúgy a Krisztus is. 13
Hiszen egy Lélek által mi is mindnyájan egy testté kereszteltettünk,
akár zsidók, akár görögök, akár rabszolgák, akár szabadok, és
mindnyájan egy Lélekkel itattattunk meg. 14 Mert a test sem egy tagból
áll, hanem sokból. 15 Ha ezt mondaná a láb: "Mivel nem vagyok kéz, nem
vagyok a test része", vajon azért nem a test része-e? 16 És ha ezt
mondaná a fül: "Mivel nem vagyok szem, nem vagyok a test része", vajon
azért nem a test része-e? 17 Ha a test csupa szem, hol lenne a hallás?
Ha az egész test hallás, hol lenne a szaglás? 18 Márpedig az Isten
rendezte el a tagokat a testben, egyenként mindegyiket, ahogyan akarta.
19 Ha pedig valamennyi egy tag volna, hol volna a test? 20 Így bár sok
a tag, mégis egy a test. 21 Nem mondhatja a szem a kéznek: "Nincs rád
szükségem", vagy a fej a lábaknak: "Nincs rátok szükségem!" 22
Ellenkezőleg: a test gyengébbnek látszó részei nagyon is szükségesek,
23 és amelyeket a test tisztességtelen részeinek tartunk, azokat
nagyobb tisztességgel vesszük körül, és amelyek ékesség nélkül valók,
azok nagyobb megbecsülésben részesülnek: 24 az ékeseknek azonban nincs
erre szükségük. Isten szerkesztette így a testet egybe: az alacsonyabb
rendűnek nagyobb tisztességet adva, 25 hogy ne legyen meghasonlás a
testben, hanem kölcsönösen gondoskodjanak egymásról a tagok. 26 És így
ha szenved az egyik tag, vele együtt szenved valamennyi, ha dicsőségben
részesül az egyik tag, vele együtt örül valamennyi. 27 Ti pedig
Krisztus teste vagytok, és egyenként annak tagjai.

                         AZT ADD, AMID VAN

Adjatok, és adatik nektek. Mert amilyen mértékkel ti mértek, olyan
mértékkel mérnek viszonzásul nektek. (Lk 6,38)

Egyik reggel, miután elolvastam az aznapi Csendes Percek áhítatot,
elkezdtem lapozgatni a füzetet. Rájöttem, hogy nem csak az Egyesült
Államokból, hanem szerte a világból érkeznek írások a Csendes Percek
számára.
Ami igazán megdöbbentett, hogy világszerte mennyi ember képes tovább
adni élményeit. Diákok, tanárok, édesanyák vagy édesapák - és még
hosszan folytathatnánk a sort - adják tovább, amijük van, és elmesélik
hitbéli történeteiket.
Ezt meglátván fel kellett tennem a kérdést: Továbbadom-e én is azt,
amit továbbadhatok? Megosztom-e másokkal a hitemet - szóval és
cselekedettel? Ha Krisztust befogadtam, nem kell tétováznom: Azt
adhatom, amit tőle kaptam.
Idő, pénz, javak, vagy bátorító, hitbéli buzdító szavak -
mindnyájunknak van valamije, amivel lehet, hogy valaki másnak
megváltoztatjuk a napját, vagy akár az életét is.

Imádság: Urunk, segíts az adakozásban, hogy készségesen és bőkezűen
adjuk tovább, amit te adtál a kezünkbe. Jézus nevében. Ámen.

Isten csak akkor tud megáldani másokat az ajándékainkon keresztül, ha
megosztjuk azokat az emberekkel.
Becky Schenk (Washington, USA)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIK NEM TUDJÁK, MIT ADHATNÁNAK TOVÁBB!