Csendes Percek június 7.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2008. Jún. 7., Szo, 03:41:02 CEST

                       2008. június 7. szombat

Zsolt 66,8-12.

8 Áldjátok, népek, a mi Istenünket, hangosan hirdessétek dicséretét!
9 Ő tartott életben bennünket, és nem engedte, hogy lábunk inogjon.
10 Mert megpróbáltál minket, Istenünk, megtisztítottál, mint az
ezüstöt.
11 Hálóba kerítettél minket, nehéz terhet raktál a hátunkra.
12 Embert ültettél a nyakunkra, hol tűzbe, hol vízbe jutottunk, de
kivezettél, és felüdültünk.

                           ISTEN KEZÉBEN

...hol tűzbe, hol vízbe jutottunk, de kivezettél, és felüdültünk.
(Zsolt 66,12)

Egy kis belvárosi kávéházban üldögéltem. Az emberek hangulata komor
volt. Néhány napja hajnalban tűz ütött ki a bejárat közelében. A
kávéház ott kiállított emlékei közül is sok minden elveszett. Ahogy ott
ültünk a szebb napokra gondolva, néhány törzsvendég próbálta
vigasztalni a tulajdonost.
Nemsokára a tulajdonos felesége lépett be, karján kosárral. Egy mosoly
suhant át az arcán, ahogy megállt a férje mellett. Úgy ismertem, mint
aki hűségesen szolgálja ki a vendégeket, és mindenkihez van egy
barátságos szava. Nehezen találtam a megfelelő szavakat. Megköszönte az
együttérzésemet, és mosolyogva ezt mondta: "Senki nem volt itt, amikor
a tűz kitört, és az Isten kezében vagyunk." Ahogy beszélt, kinyújtotta
a kezét fölfelé. Erőteljes, váratlan megerősítés volt - egyszerű válasz
a tragédiára, ami mindnyájunkat megindított.
Bármikor visszaemlékszem a tűzre, látom, ahogy ott áll és hallom
hitének felejthetetlen szavait. Olyan volt, mint a zsoltáros, aki
megragadta az emberek lelkét a megpróbáltatás idején: "hol tűzbe, hol
vízbe jutottunk, de kivezettél, és felüdültünk." Egész életünkön
keresztül, minden helyzetben velünk van Isten. Erős és szerető kezében
tart minket.

Imádság: Örökkévaló Istenünk, köszönjük, hogy hűségesen óvsz minket
minden nap. Ámen.

Jó és rossz időkben egyaránt Isten kezében vagyunk.
Roger L. Smith (Ohio, USA)

IMÁDKOZZUNK A KATASZTRÓFÁK TÚLÉLŐIÉRT!