Csendes Percek július 31.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2008. Júl. 31., Cs, 03:41:02 CEST

                      2008. július 31. csütörtök

Ef 2,4-13.

4 Isten, gazdag lévén irgalomban, az ő nagy szeretetéért, amellyel
minket szeretett, 5 minket is, akik halottak voltunk a vétkek miatt,
életre keltett a Krisztussal együtt - kegyelemből van üdvösségetek! - 6
és vele együtt feltámasztott, és a mennyeiek világába ültetett Krisztus
Jézusért, 7 hogy megmutassa az eljövendő korszakokban kegyelmének
mérhetetlen gazdagságát irántunk való jóságából Krisztus Jézusban. 8
Hiszen kegyelemből van üdvösségetek a hit által, és ez nem tőletek van:
Isten ajándéka ez; 9 nem cselekedetekért, hogy senki se dicsekedjék. 10
Mert az ő alkotása vagyunk, akiket Krisztus Jézusban jó cselekedetekre
teremtett, amelyeket előre elkészített Isten, hogy azok szerint éljünk.
11 Emlékezzetek tehát arra, hogy ti egykor pogányok voltatok,
úgynevezett körülmetéletlenek a körülmetéltek szerint, akik viszont
azért nevezik magukat így, mert testükön emberkéz által körül vannak
metélve. 12 Ti abban az időben Krisztus nélkül éltetek, Izráel
közösségétől elkülönítve, és mint az ígéret szövetségein kívül álló
idegenek, reménység nélkül és Isten nélkül éltetek a világban. 13 Most
pedig Krisztus Jézusban ti, akik egykor "távol" voltatok, "közel"
kerültetek a Krisztus vére által.

                          VALÓDI ÉRTÉKÜNK

Hiszen kegyelemből van üdvösségetek a hit által, és ez nem tőletek van:
Isten ajándéka ez; nem cselekedetekért, hogy senki se dicsekedjék. (Ef
2,8-9)

Otthon gyakoroltam a furulyámon, és nagyon jó zenésznek éreztem magam.
Pedig ez csak azért volt, mert nem volt senki, akivel össze tudtam
volna magam hasonlítani. Ezután beléptem a helyi zenekarba, és akkor
már láttam, hogy a teljesítményem nem éri el az ő színvonalukat. Mindig
a többiekhez hasonlítgattam magam. Egyik elképzelésem sem volt helyes.
Észrevettem, hogy az életem más területein is hasonlóan ítélem meg
magam. Ha magamat önmagammal hasonlítom össze az ugyanúgy rossz mérce,
mintha mással. Isten az egyetlen, aki ismeri valódi értékünket.
Istent nem befolyásolják múltbeli bukásaink vagy sikereink, és azzal
sem törődik, hogy mások mit gondolnak rólunk. Csakis ő tudja igazán,
hogy mennyit érek, és a legmegdöbbentőbb az egészben az, hogy ennek
ellenére annyira szeretett engem, hogy engedte Jézust meghalni értem. A
szívemet leírhatatlan boldogság tölti be, ha erre az igazságra
gondolok.

Imádság: Irgalmas Istenünk, segíts, hogy ne önmagunkra vagy másokra
nézzünk, amikor meg akarjuk ismerni a valódi értékünket, hanem a te
mérhetetlenül nagy áldozatodra. Ámen.

Isten ismeri a valódi értékünket, és szeretetét bőségesen árasztja
ránk.
Carol Purves (Cumbria, Anglia)

IMÁDKOZZUNK A KERESZTYÉN ZENÉSZEKÉRT!