Csendes Percek július 29.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2008. Júl. 29., K, 03:41:02 CEST

                        2008. július 29. kedd

2Tim 3,10-17.

10 Te azonban követőjévé lettél az én tanításomnak, életmódomnak,
szándékomnak, hitemnek, türelmemnek, szeretetemnek, állhatatosságomnak,
11 üldöztetéseimnek, szenvedéseimnek, amelyek Antiókhiában, Ikóniumban,
Lisztrában értek. Milyen üldöztetéseket viseltem el, és mindegyikből
megszabadított az Úr! 12 De mindazokat, akik kegyesen akarnak élni
Krisztus Jézusban, szintén üldözni fogják. 13 A gonosz emberek és
ámítók pedig még tovább mennek a rosszban, tévelyegve és másokat is
megtévesztve. 14 De te maradj meg abban, amit tanultál, és amiről
megbizonyosodtál, tudván, kiktől tanultad, 15 mivel gyermekségedtől
ismered a szent írásokat, amelyek bölccsé tehetnek téged az üdvösségre
a Krisztus Jézusba vetett hit által. 16 A teljes Írás Istentől
ihletett, és hasznos a tanításra, a feddésre, a megjobbításra, az
igazságban való nevelésre; 17 hogy tökéletes legyen az Isten embere,
minden jó cselekedetre felkészített.

                            LELKI TORNA

Gyakorold magad a kegyességben, mert a test sanyargatásának kevés a
haszna, a kegyesség pedig mindenre hasznos. (1Tim 4,7-8)

Egy komoly gerincműtét miatt hónapokig gerincmerevítőt kellett
hordanom. Ezután részt vettem egy fizikoterápiás kezelésen, amelynek
során személyre szabott tornagyakorlatokat végeztem. Azt mondták, hogy
ezek a gyakorlatok akkor lesznek hatékonyak, ha rendszeresen végzem
őket. Elmondták, hogy fokozatosan megerősítik, és rugalmassá teszik
majd a testem, ezzel segítik a gyógyulást. Később ugyanezeket a
gyakorlatokat használtam bemelegítésként az edzőteremben, mielőtt
elkezdtem a kemény súlyzós és gyaloglópados edzést.
A keresztyéneknek is szükségük van lelki tornára a hitben való
növekedéshez. A lelkigyakorlatok közé tartozik az imádkozás,
bibliatanulmányozás és a másokon való segítés. Ez az "edzés" felkészít
arra, hogy az élet nehézségeivel megbirkózhassunk, és krisztusi módon
nézhessünk szembe a hétköznapok kihívásaival. Meggyőződésem, hogy ezek
a gyakorlatok közelebb visznek ahhoz a célhoz, amiről Pál beszél az
1Tim 2,2-ben: "hogy nyugodt és csendes életet éljünk teljes
istenfélelemben és tisztességben".

Imádság: Szent és szerető Istenünk, segíts nekünk istenfélelemben
élnünk azáltal, hogy megeddzük testünket és lelkünket is. Tégy minket
erőssé és késszé erre. Ámen.

A lelki edzés felkészít az Isten akarata szerinti munkára.
Velma G. Warder (Minnesota, USA)

IMÁDKOZZUNK A LELKI "EDZÉST" KEZDŐ BARÁTAINKÉRT!