Csendes Percek július 23.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2008. Júl. 23., Sze, 03:41:02 CEST

                       2008. július 23. szerda

Zsolt 119,97-108.

97 Mennyire szeretem törvényedet! Egész nap azon elmélkedem.
98 Bölcsebbé tesz ellenségeimnél parancsolatod, és enyém marad az
örökké.
99 Minden tanítómnál okosabb lettem, mert intelmeiden elmélkedem.
100 Értelmesebb vagyok a véneknél, mert megfogadtam utasításaidat.
101 Nem lépek lábammal semmilyen rossz útra, hogy megtarthassam igédet.
102 Döntéseidtől nem tértem el, mert te tanítottál azokra.
103 Milyen édesek ínyemnek ígéreteid! Édesebbek, mint számnak a méz.
104 Utasításaid értelmessé tettek, ezért gyűlölök minden hamis ösvényt.
105 Lábam előtt mécses a te igéd, ösvényem világossága.
106 Esküszöm és fogadom, hogy megtartom igazságos döntéseidet.
107 Nagy nyomorúságba jutottam, tartsd meg életemet ígéreted szerint,
URam!
108 Önként vállalt fogadalmaimat fogadd kegyesen, URam, és taníts engem
döntéseidre!

                           ÚTMUTATÓ JELEK

Lábam előtt mécses a te igéd, ösvényem világossága. (Zsolt 119,105)

Nemrégen valóságosan átéltem a fenti igevers igazságát. Elko nevű
vakvezető kutyámmal együtt sétáltam egy ismerős útvonalon, de valami
megzavart minket, és eltévedtünk.
Imádkoztam Istenhez, mutasson valami ismerős jelet, ami azután a helyes
útra igazítana minket. Nem sokkal azután felismertem egy jelzőlámpa
hangját a mi útvonalunkról. Számoltam a lépéseket, remélve, hogy valami
más ismerős jelre is rábukkanunk. Azután találtunk egy ívelt
járdaszegélyt, amelyről tudtuk, hogy éppen arra a járdára vezet át,
amerre mennünk kell. Figyelmünket a járdaszegélyre és a járdára
összpontosítva nekivágtunk, és minden további nehézség nélkül
hazaértünk. Néhány nappal később ugyanezen az útvonalon sétáltunk, már
semmi gondunk nem volt.
Ekkor egy új üzenetet értettem meg. Néha az ismerős ösvények is zavarba
ejthetnek; hirtelen elbizonytalaníthatnak. De a Biblia ismerős jeleket
ad számunkra, útjelzőket az életünkhöz Isten akarata szerint: "Szeresd
felebarátodat" (Mk 12,31), és "Élj törvény szerint, törekedj
szeretetre" (Mik 6,8). Ha alkalmazzuk Isten igéjét mindennapi
dolgainkban, megtaláljuk a kiutat a bizonytalan élethelyzetekben is.

Imádság: Uram, tedd valósággá Igédet életemben, hogy a veszélyeket
elkerüljem, és kegyelmedben növekedjek. Ámen.

Melyik igevers jelent különösképpen útmutatást nekem?
Roger Brannon, (Florida, USA)

IMÁDKOZZUNK A VAKVEZETŐ KUTYÁK KIKÉPZŐIÉRT!