Csendes Percek július 20.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2008. Júl. 20., V, 03:41:01 CEST

                      2008. július 20. vasárnap

Zsolt 46.

1 A karmesternek: Kórah fiaié. Ének magas hangra.
2 Isten a mi oltalmunk és erősségünk, mindig biztos segítség a
nyomorúságban.
3 Azért nem félünk, ha megindul is a föld, és hegyek omlanak a tenger
mélyébe;
4 ha háborognak és tajtékoznak is vizei, és tombolásától megrendülnek a
hegyek. (Szela.)
5 Egy folyam ágai örvendeztetik Isten városát, A Felségesnek szent
hajlékait.
6 Isten van benne, nem inog meg, megsegíti Isten reggelre kelve.
7 Népek háborognak, országok inognak, ha az ÚR mennydörög, megretten a
föld.
8 A Seregek URa velünk van, Jákób Istene a mi várunk. (Szela.)
9 Jöjjetek, lássátok az ÚR tetteit, aki bámulatos dolgokat művel a
földön.
10 Háborúkat szüntet meg a föld kerekségén, íjat tör össze, lándzsát
tördel szét, harci kocsikat éget el.
11 Csendesedjetek el, és tudjátok meg, hogy én vagyok az Isten!
Magasztalnak a népek, magasztal a föld.
12 A Seregek URa velünk van, Jákób Istene a mi várunk. (Szela.)

                           FAZEKAS-LECKE

Uram, atyánk vagy te mégis! Mi vagyunk az agyag, te a mi formálónk,
kezed alkotása vagyunk mindannyian. (Ézs 64,7)

Ezen a nyáron beiratkoztam egy kezdő fazekas tanfolyamra. Tanárunk
szinte könnyűnek tűnő módon mutatta meg, hogyan helyezzük az agyagot a
forgóasztal közepére, majd folyamatosan felfelé húzva, hogyan
formázzunk belőle egy csodálatos alakú bögrét. Amikor rám került a sor,
megtapasztaltam, hogy a forgatóasztal használata nem is olyan könnyű.
Jó sok agyagot tönkretettem első próbálkozásaimmal. Ahogy küzdöttem
vele, igyekezve engedelmességre bírni, egyre inkább elveszítettem
türelmemet, és ideges lettem.
Idegességemet látva, a tanárnő arra kért, ne olyan görcsösen csináljam.
Csukjam be a szemem, érezzem az agyagot, és lazítsam el magam. Amint
ezt tettem, valóban éreztem az agyagot, és megtaláltam a középpontját.
Nem akartam már meghódolásra kényszeríteni, engedtem, hogy a
középpontban forogjon. Ettől kezdve szebb formájú tárgyakat tudtam
készíteni.
Istennel való járásom is hasonló. Néha küszködök életem helyes
irányának megtalálásán, aggódom, vajon tényleg Isten akaratát
követem-e? Amikor azonban arra összpontosítok, kicsoda valójában Isten,
érzem a jelenlétét, életem helyreigazodik, és békére lelek. Teljes
bizalmam van, hogy ő irányít.

Imádság: Köszönjük, Istenünk, hogy életünk középpontja vagy és
megnyugvást adsz szívünkbe. Ámen.

Hogyan maradhat Isten életem középpontjában?
Jan Cox (Ontario, Kanada)

IMÁDKOZZUNK A FAZEKASMESTEREKÉRT!