Csendes Percek július 15.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2008. Júl. 15., K, 03:41:01 CEST

                        2008. július 15. kedd

1Pt 1,3-9.

3 Áldott a mi Urunk Jézus Krisztus Istene és Atyja, aki nagy irgalmából
újjá szült minket Jézus Krisztusnak a halottak közül való feltámadása
által élő reménységre, 4 arra az el nem múló, szeplőtelen és
hervadhatatlan örökségre, amely a mennyben van fenntartva számotokra. 5
Titeket pedig Isten hatalma őriz hit által az üdvösségre, amely készen
van, hogy nyilvánvalóvá legyen az utolsó időben. 6 Ezen örvendeztek,
noha most, mivel így kellett lennie, egy kissé megszomorodtatok
különféle kísértések között, 7 hogy a ti megpróbált hitetek, amely
sokkal értékesebb a veszendő, de tűzben kipróbált aranynál, Jézus
Krisztus megjelenésekor méltónak bizonyuljon a dicséretre, dicsőségre
és tisztességre. 8 Őt szeretitek, pedig nem láttátok, őbenne hisztek,
bár most sem látjátok, és kimondhatatlan, dicsőült örömmel örvendeztek,
9 mert elértétek hitetek célját, lelketek üdvösségét.

                              ÉLETERŐ

Ezen örvendeztek, noha most, mivel így kellett lennie, egy kissé
megszomorodtatok különféle kísértések között. Jézus Krisztus
megjelenésekor méltónak bizonyuljon a dicséretre, dicsőségre és
tisztességre. (1Pt 1,6-7)

Egyszer volt egy fokföldi liliomom. Miután elhervadt, a szomszédunknak
adtam, hogy berakja a télikertjébe. De miután az élet semmi jelét sem
mutatta, ki akarta dobni. Ez után visszakértem. Egy idő után levelek
jelentek meg rajta, és abban reménykedve, hogy kirügyezik, egy feltűnő
helyre raktam. Semmi sem történt. Csalódásom után visszatettem a
télikertbe. Úgy tűnt, ez ösztönözte a növényt, mert rövid idő múlva
megjelentek rajta a rügyek. Újra bevittem a lakásba, hogy majd ott
virágozhasson. Nagy volt benne az életerő.
Hasonlóan történik ez a hívőkkel is. Néha vannak nehézségeink, erőnk
határához érünk, és minden reménytelennek tűnik, de a küzdelemben nem
vagyunk magunkra hagyva. Ahogy Isten megteremtette, majd életerővel
megáldotta a fokföldi liliomot, úgy kaptuk mi a Szentlelket, hogy
segítsen a továbbjutásban. Annál rosszabb helyzetbe senki sem kerülhet,
mint amiben Jézus volt a keresztre feszítéskor, de Isten erejével mégis
feltámadott. Ha Isten jelen van életünkben, van remény arra, hogy
problémáink között is új erőt kapjunk.

Imádság: Istenünk! Te tudsz minden nehézségünkről. Kérünk, erősítsd meg
bennünk a Szentlelket, hogy minden dolgunk megoldódhasson. Ámen.

Ha a Szentlélek bennünk lakozik, gyümölcsöt teremhetünk.
Rita Hardiman (Worcestershire, Anglia)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIK TÚLTERHELTNEK ÉRZIK MAGUKAT!