Csendes Percek július 13.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2008. Júl. 13., V, 03:41:01 CEST

                      2008. július 13. vasárnap

Mt 12,33-37.

Jézus szavai: 33 "Ha jó a fa, jó a gyümölcse is, ha rossz a fa, rossz a
gyümölcse is. Mert gyümölcséről lehet megismerni a fát. 34 Viperák
fajzata! Hogyan szólhatnátok jót gonosz létetekre? Mert amivel
csordultig van a szív, azt szólja a száj. 35 A jó ember jó kincséből
hoz elő jót, a gonosz ember gonosz kincséből hoz elő gonoszt. 36 De
mondom nektek, hogy minden haszontalan szóról, amelyet kimondanak az
emberek, számot fognak adni az ítélet napján: 37 mert szavaid alapján
mentenek fel, és szavaid alapján marasztalnak el téged."

                           TISZTA FORRÁS

Mert amivel csordultig van a szív, azt szólja a száj. (Mt 12,34)

Durva szavak csúsztak ki a számon egy zuhatag erejével. Rögtön vissza
akartam vonni őket. De mint egy zuhatag vizét, a szavakat nem tudtam se
megállítani, se helyesbíteni. A szidás a kislányomnak szólt. Nem arról
volt szó, hogy nem volt igaz, amit mondtam, de a szavak sokkal
durvábbak lettek, mint ahogy a helyzet megkívánta.
Szavaink a szívünkben lévő indulatokat tükrözik. Ahogy Jézus mondja:
"amivel csordultig van a szív, azt szólja a száj." Ezért, mikor szívem
mély érzelmekkel van teli, még inkább kimondom azt, amit gondolok. Ha
van valami megoldatlan bűnöm, vagy tévedésem, azt szavaim előbb-utóbb
felfedik.
Régebben azért imádkoztam, hogy a rossz dolgokat ne mondjam ki. De
imádságomra nem kaptam választ, és továbbra is kicsúsztak a nem odaillő
szavak. Mostanra rájöttem, hogy a probléma mélyebben van, mint a
szavaim. Isten segítségére van szükségem, hogy a szívemben levő rossz
hozzáállást meg tudjam változtatni. Ha szívem szeretettel telik meg, ez
megnyitja az utat a kedves és odaillő szavaknak.

Imádság: Mennyei Atyánk, tisztítsd meg szívünket, hogy szavaink téged
tükrözzenek. Ámen.

A szeretettel teli szívből kedves szavak szólnak.
Leigh Young (Észak-Karolina, USA)

IMÁDKOZZUNK A DURVÁN BESZÉLŐ SZÜLŐKÉRT!