Csendes Percek július 8.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2008. Júl. 8., K, 03:41:02 CEST

                         2008. július 8. kedd

Mt 9,35-38.

35 Jézus bejárta a városokat és a falvakat mind, tanított a
zsinagógáikban, hirdette a mennyek országának evangéliumát, gyógyított
mindenféle betegséget és erőtlenséget. 36 Amikor látta a sokaságot,
megszánta őket, mert elgyötörtek és elesettek voltak, mint a juhok
pásztor nélkül. 37 Ekkor így szólt tanítványaihoz: "Az aratnivaló sok,
de a munkás kevés: 38 kérjétek tehát az aratás Urát, hogy küldjön
munkásokat az aratásába."

                       SZEMÉLYES ODAFIGYELÉS

(Jézus) ekkor így szólt tanítványaihoz: "Az aratnivaló sok, de a munkás
kevés: kérjétek tehát az aratás Urát, hogy küldjön munkásokat az
aratásába." (Mt 9,37-38)

A konyhakertemben időszerűvé vált a gyomlálás. Nemrégiben vásároltam
egy speciális szerszámot, ami elvileg megkönnyíti ezt a munkát. Eleinte
el voltam ragadtatva, hiszen nem kellett annyit hajolgatnom - ám, ha a
kultúrnövények töve mellől kellett kihúzni a gazt, néha a palánta is
kijött vele együtt. Végül bizony letérdeltem, és a hagyományos módon
szedegettem ki a gyomokat; néha még a kesztyűmet is le kellett vennem.
Ez az élmény a gyülekezeti munkára emlékeztetett. Úgy tűnik, a
különböző új helyzetek mindig változatos, új programokat szülnek - ezek
azonban nem helyettesíthetik a személyes részvételünket. Különben
könnyen elfeledkezhetünk arról, hogy emberek felé szolgálunk, és nem
helyzeteket kell megoldanunk; az embereknek pedig kedves szóra és
személyes odafigyelésre van szüksége. Érezni szeretnék, hogy értékesek
és nem csupán egyek a sok közül.
Bizonyos gyomok kihúzásához még mindig használom a szerszámomat, de ha
a növények melletti gazokról van szó, szívesen bekoszolom a kezem.

Imádság: Teremtő Istenünk, segíts, hogy felismerjünk téged a
körülöttünk lévőkben, és taníts bennünket a te kegyelmed által
szolgálni egymást. Ámen.

Az embereknek személyes odafigyelésre van szükségük, nem csupán
programokra.
W. Leon McBride (Georgia, USA)

IMÁDKOZZUNK, HOGY ÉLETÜNK MEGTISZTULJON!