Csendes Percek július 2.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2008. Júl. 2., Sze, 03:41:02 CEST

                        2008. július 2. szerda

1Sám 16,6-13.

6 Amikor megérkeztek, és meglátta Eliábot, ezt gondolta: Biztosan ez
lesz az ÚR felkentje, aki most itt van. 7 De az ÚR ezt mondta
Sámuelnek: Ne tekints a megjelenésére, se termetes növésére, mert én
megvetem őt. Mert nem az a fontos, amit lát az ember. Az ember azt
nézi, ami a szeme előtt van, de az ÚR azt nézi, ami a szívben van. 8
Ekkor Abinádábot szólította Isai, és odavezette Sámuel elé, de ő ezt
mondta: Őt sem választotta az ÚR. 9 Azután Sammát vezette oda Isai, de
ő ezt mondta: Őt sem választotta az ÚR. 10 Így vezette oda Isai Sámuel
elé mind a hét fiát, de Sámuel ezt mondta Isainak: Ezeket nem
választotta az ÚR. 11 Majd megkérdezte Sámuel Isaitól: Minden fiad itt
van? Hátra van még a legkisebb - felelte ő -, de ő éppen a juhokat
őrzi. Erre Sámuel azt mondta Isainak: Üzenj neki azonnal, és hozasd
ide, mert addig nem ülünk le, amíg ő meg nem érkezik. 12 Üzent tehát
neki, és elhozatta. Ő pedig pirospozsgás, szép szemű és jó megjelenésű
volt. Akkor ezt mondta az ÚR: Rajta! Kend fel, mert ő az! 13 Sámuel
pedig fogta az olajos szarut, és felkente őt testvérei jelenlétében.
Akkor az ÚR lelke szállt Dávidra, és attól kezdve vele is maradt.
Sámuel pedig elindult, és elment Rámába.

                              BIZTATÁS

Mózes azt felelte erre az Istennek: Ki vagyok én, hogy a fáraóhoz
menjek, és kihozzam Izráel fiait Egyiptomból? De Isten azt mondta:
Bizony, én veled leszek. Ez lesz annak a jele, hogy én küldelek. (2Móz
3,11)

"Ebben az évben sokat játszhat a csapatban az a srác, aki ugyan nem
annyira tehetséges, de nagyon szeretne játszani" - mondta a
középiskolai edző. "Soha ne add fel" - jegyezte meg a professzor. "A
kitartás gyakran az utolsó kulcs, ami megnyitja az ajtót". Mindezek a
szavak Istentől jövő figyelmeztetésként hatottak számomra. "Tervem van
veled, ne add fel, mielőtt befejezném."
A Bibliában gyakran olvassuk, hogy Isten átlagos embereket választ ki
különleges és fontos feladatok végrehajtására. Istennek tervei voltak
Mózessel, Debórával, Dáviddal, Máriával, Pállal. Isten mindnyájunknak
egyedi, különleges feladatokat ad. Mi, átlagemberek képesek vagyunk
különleges feladatokat elvégezni, mivel Isten látja bennünk azt az erőt
és képességet, amit mi nem láthatunk. Ha hűen követjük Krisztust, akkor
Isten kiválaszthat látszólag szerényebb adottsággal rendelkező
embereket is olyan feladatok elvégzésére, amelyekről senki nem gondolta
volna, hogy meg lehet csinálni.

Imádság: Uram, segíts, hogy bizonytalanságaink ellenére is mindig
tudatában legyünk annak, hogy velünk vagy és vezetsz minket. Adj
bizonyosságot, hogy a te segítségeddel meg tudjuk tenni, amit kérsz
tőlünk. Ámen.

Milyen feladatot akar most nekem Isten adni?
Don Smith (Texas, USA)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIKNEK BIZTATÁSRA VAN SZÜKSÉGÜK!